Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa - kokeiluista käytäntöön
Lahti Aleksi
-
Turvaa tietosuojasta
Anttila Natasa
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
Opetustoimen tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Digipedataidot 0-100 ja luovat teknologiat
Rantanen Sanna
-
Teknostressin hallinta lähi- ja etäopetustilanteissa
Mehtälä Saana
-
PODI - polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen
Maija-Liisa Laukkanen
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Humanistisen ammattikorkeakoulun verkko-opintojaksojen laadun ja saavutettavuuden edistämisestä saadut kokemukset
Timonen Päivi
- Luokanopettajat
- Perusaste/lukio: Rehtorit ja johtajat
- Yliopistot: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Nuoret pelaavat. Nopeasti mieleen nousevat vain pelaamiseen liitetyt huolet ja haasteet: pelit vievät aikaa arjen askareilta ja kouluun saavutaan väsyneenä, nuori tuntuu pelaavan aina yksikseen ja huomiosta joutuu jatkuvasti kamppailemaan. Pelit ovat kuitenkin monelle nuorelle tärkeä harrastus ja sen vaikutukset ovatkin usein päinvastaiset kuin alkuun pelätty: digimaailmassa tavataan kavereita, kehitetään tärkeitä vuorovaikutuskykyjä ja opitaan monipuolisia tulevaisuudentaitoja.
Tilaisuudessa käymme läpi havaintoja ja hyväksi todettuja käytänteitä joilla nuoria on saatu aktivoitumaan harrastustoiminnan piiriin jo yli 100 paikkakunnalla. Foorumin aiheina mm:
Mitä nuoret pelaavat, miksi ja miten siihen tulisi suhtautua
Miten pelaaminen voi tuoda nuorten arkeen tasapainoa ja edistää heidän hyvinvointia
Mitä käytännön haasteita pelaavan nykysukupolven kanssa usein kohdataan
Miten ohjattu digitoiminta on tuonut positiivista muutosta erityistä tukea tarvitsevien nuorten arkeen