Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Vaikuttava pedagoginen media
Tolonen Tomi
- Esiopetuksen henkilöstö
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Generation AI hankkeen yhtenä tavoitteena on saada oppilaat ja opettajat ymmärtämään tekoälyyn ja koneoppimiseen liittyviä turvallisuuskysymyksiä, teknologioita ja malleja kokeilun ja keksimisen kautta.
Olemme ensimmäisen hankevuoden aikana kehittäneet pedagogisia puitteita tekoäly- ja turvallisuuskasvatuksen toteuttamiseksi esi- ja perusopetuksen kontekstissa. Olemme kehittäneet oppimateriaaleja, työkaluja ja menetelmiä yhdessä Helsingin, Joensuun ja Oulun kaupungin kokeilukoulujen oppilaiden ja opettajien kanssa.
Tässä Areena-esityksessä esittelemme ensimmäisen koneoppimisen opettamiseen soveltuvan materiaali- ja sovelluskokonaisuuden, joka sopii jokaisen suomalaisen opettajan käyttöön.
Osallistamme Areenan osallistujat keskustelemaan tekoälyn, tekoälylukutaidon, datalukutaidon ja -toimijuuden haasteista perusopetuksen kontekstissa käyttäen osallistavia menetelmiä ja työkaluja. Tilaisuudessa esiteltävät materiaalit ja sovellukset ovat työkaluja edellä mainittujen taitojen opettamisessa.