Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
LogTracker - Analytiikka oppijan ohjauksen tukena
Vihmalaakso Jarmo
-
Tule mukaan: Computational Thinking ongelmanratkaisutaitona perusopetuksessa
Markkanen Aleksi
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Opetustoimen tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Ei digihikeä vaan ammatillista näyttöön perustuvaa toiminallista osaamista!
Kamberg Sini-Charlotta
-
VIRION Virtual Reality applied to school education
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
Maailman talousfoorumin riskiraportin mukaan väärä tieto on maailman uusi lyhyen ajanjakson ykkösuhka. Aikaisemmin huijaussivustot ja disinformaatiota sisältävät sivustot saatettiin tunnistaa amatöörimäisesti tehdyistä videoista ja käännösvirheitä sisältävistä kömpelöistä teksteistä. Nykyään disinformaation levittäjien on tekoälysovellusten avulla helppo luoda erittäin aidon näköisiä väärennöksiä, joissa voidaan käyttää luvatta esim. jonkun kasvoja ja ääntä. Tekoäly helpottaa näin myös disinformaation levittämistä, huijausten yleistymistä ja vihapuheen lisääntymistä. Näistä syistä kriittisen digitaalisen informaatiolukutaidon merkitys on kasvanut entisestään. Tervetuloa kuuntelemaan, minkälaista opettajiakin kiinnostavaa materiaalia suomalainen faktantarkistusorganisaatio Faktabaari on julkaissut kriittisen digitaalisen lukutaidon edistämiseksi, peleistä tekoälyoppaaseen.
Kohderyhmä: Toisen asteen opettajat