Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Tule mukaan: Computational Thinking ongelmanratkaisutaitona perusopetuksessa
Markkanen Aleksi
- Esiopetuksen henkilöstö
- Varhaiskasvatuksen henkilöstö
Esitysaineisto
Kangasalan varhaiskasvatuksessa on vahvistettu digi- ja mediaturvataitojen osaamista. Uudet lukutaidot-hankkeessa on luotu konkreettinen ja helppokäyttöinen väline, jonka avulla varhaiskasvatuksen henkilöstö voi tutustua digi- ja mediaturvataitoihin alle kouluikäisten lasten kanssa. Välineeksi kehitettiin perinteinen lautapeli, jossa seikkaillaan digimaailmassa. Tehtävänä on mm. miettiä, millaisia tietoja ei ole hyvä kertoa itsestään vieraille tai millaisia epätosia asioita internetistä voi löytyä. Pelilaudan ja tehtäväkorttien lisäksi löytyy sähköistä lisämateriaalia, jonka avulla pelilaudan sisältöjä voi syventää. Haluamme tarjota yhden esimerkin, jonka avulla tärkeitä taitoja voi leikillisesti ja pelillisesti harjoitella ja nostaa keskusteluun varhaiskasvatuksessa. Osa tehtävistä osallistaa myös huoltajia ja tietoa digiturvataidoista siirtyy lasten mukana koteihin.