Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Digipedataidot 0-100 ja luovat teknologiat
Rantanen Sanna
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
- Ammatillinen oppilaitos: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
- Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
- Perusaste/lukio: Rehtorit ja johtajat
Esitys perustuu suuren kaupungin kanssa tehtyyn yhteistyöprojektiin, jossa 5 koulussa mitattiin sekä syyslukukaudella -23 että kevätlukukaudella -24 yhden luokka-asteen kokemus pedagogisesta hyvinvoinnistaan sekä kouluun kiinnittymisestä. Ensimmäisen mittauskerran jälkeen sovittiin löydettyihin kehityskohteisiin kohdistettavista toimenpiteistä yhdessä koulujen rehtoreiden ja opettajien kanssa. Samanaikaisesti mitattiin opettajien ja rehtorien kokemusta pedagogisesta johtamisesta. Kaikki mittaristot ovat alueen johtavien tutkijoiden luomia.
Esityksessä keskitytään kolmeen teemaan:
1. Datalla johtamisen prosessin kokemuksia kunta- ja koulutasolla
2. Havaittuihin kehityskohteisiin suunnattujen toimenpiteiden vaikuttavuus
3. Hyvinvoinnin ja kouluun kiinnittymisen välisen yhteyden sekä pedagogisen johtamisen ja hyvinvoinnin välisen yhteyden analysointi
Tavoitteena on luoda yhdessä kaupungin kanssa uudenlaista tiedolla johtamisen kulttuuria, jossa oppisisällöistä kerääntyvän arviointidatan lisäksi pyritään vaikuttamaan myönteisesti oppijoiden minäkuvaan ja kokemukseen koulunkäynnistä.