ITK2022
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
Työpajassa käydään toiminnallisesti tuunaten, värkäten ja innovoiden läpi Oulun kaupungissa kehitetty STEAM-prosessin malli sekä monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutyökalu. Kokopäiväiseksi suunniteltu työpaja rakentuu vahvaan pedagogiseen pohjaan, jonka kautta jokainen osallistuja on aktiivisesti mukana toiminnassa.
STEAM-prosessin vaiheet ovat: tehtävä, taustatyö, ideointi, suunnittelu, toteutus ja jakaminen. Kaikki prosessin vaiheet tehdään pienissä ryhmissä ja niiden kautta syntyy ryhmän yhteinen tuotos, jonka pohjana tämän vuoden työpajassa ovat vialliset, käytöstä poistetut laitteet sekä AGENDA2030-tavoitteet.
Työpajassa käydään STEAM-prosessin avulla läpi myös monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelua ja sen eri vaiheita. STEAM MOKin suunnittelutyökalussa on opettajille ohjaavia kysymyksiä ja vinkkejä oppimiskokonaisuuden suunnitteluun, oppilaiden osallistamiseen, toteutukseen sekä arviointiin. Työkalua käyttämällä opettajat pystyvät välttämään suurimmat "sudenkuopat", joita toimintaan voi liittyä. Osallistujat saavat työpajasta mukaansa monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutyökalun sekä mallinnuksen STEAM MOKin arvioinnista.