ITK2022
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
Työpajassa käydään toiminnallisesti tuunaten, värkäten ja innovoiden läpi Oulun kaupungissa kehitetty STEAM-prosessin malli sekä monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutyökalu. Kokopäiväiseksi suunniteltu työpaja rakentuu vahvaan pedagogiseen pohjaan, jonka kautta jokainen osallistuja on aktiivisesti mukana toiminnassa.
STEAM-prosessin vaiheet ovat: tehtävä, taustatyö, ideointi, suunnittelu, toteutus ja jakaminen. Kaikki prosessin vaiheet tehdään pienissä ryhmissä ja niiden kautta syntyy ryhmän yhteinen tuotos, jonka pohjana tämän vuoden työpajassa ovat vialliset, käytöstä poistetut laitteet sekä AGENDA2030-tavoitteet.
Työpajassa käydään STEAM-prosessin avulla läpi myös monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelua ja sen eri vaiheita. STEAM MOKin suunnittelutyökalussa on opettajille ohjaavia kysymyksiä ja vinkkejä oppimiskokonaisuuden suunnitteluun, oppilaiden osallistamiseen, toteutukseen sekä arviointiin. Työkalua käyttämällä opettajat pystyvät välttämään suurimmat "sudenkuopat", joita toimintaan voi liittyä. Osallistujat saavat työpajasta mukaansa monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutyökalun sekä mallinnuksen STEAM MOKin arvioinnista.