ITK2022
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Kiertotalous tutuksi rakennusalan opiskelijalle
Autere-Kesti Anni
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
Opettajien osaamisen kenttä on valtaisa. Oppimista on koko ajan enemmän, ja tieto on ripoteltu lukemattomiin paikkoihin. Aikaa puolestaan on rajallisesti. Digiratkaisuilla voi helpottaa opettajaa ammattitaidon vahvuuksien tunnistamisessa, osaamisen päivittämisessä ja hyvinvoinnin lisäämisessä.
Toiminnallisessa työpajassa työskennellään ohjatusti oman osaamisen tunnistamisen ja suunnittelun parissa digitaalisesti ja paperilla. Työpaja sisältää tiiviitä alustuksia hyvinvoinnista, kasvumyönteisyydestä ja osaamisen tunnistamisesta sekä jatkuvasta oppimisesta. Alustukset toimivat herätteinä omaan toimintaan.
Työpajassa osallistuja oppii tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja osaamistaan digitaalista demototeutusta hyödyntäen. Osallistuja rakentaa henkilökohtaista suunnitelmaansa osaamisensa kehittämiseksi ja saa vinkkejä digitaalisista työvälineistä jatkuvaan oppimiseen. Osallistujat pääsevät myös keskustelemaan muiden kiinnostuneiden kanssa opettajien digitaalisesta osaamisen kehittämisestä.
Työpaja toteutus:
Alustus: Hyvinvointi, kasvumyönteisyys ja opettajan laaja-alainen osaaminen
Työpaketti 1: Tunnistetaan
Oman osaamis- ja vahvuusprofiilin rakentaminen ohjatusti
Työpaketti 2: Kartoitetaan
Itsensä johtaminen digitaalisessa toimintaympäristössä
Jatkuvan oppimisen polun suunnittelun perusteet
Työkaluja jatkuvaan oppimiseen & esimerkkivalmennuksia
Työpaketti 3: Suunnitellaan
1+6 kuukautta -suunnitelman valmistelua yhdessä ja ohjatusti
Loppuyhteenveto
Työpaja perustuu käynnissä olevaan projektiin, jossa digitaalista valmennustarjontaa testataan yhdessä vahvan koulutuntemuksen ja koulujen toimintakulttuurin valmennusosaamisen kanssa. Työpajassa jaetaan oppeja projektista ja kuntien palautteesta.
Työpaja on myös osa kielitieteellisen väitöskirjatyön aineistonkeruuta. Osallistumalla työpajaan osallistuja antaa suostumuksensa sille, että työpajasta kerätään aineistoa. Aineistoa kerätään luottamuksellisesti ja anonyymisti, ja kaikille osallistujille tarjotaan mahdollisuus tutustua tietosuojailmoitukseen. Työpajan osallistujien yhteystietoja ei missään vaiheessa yhdistetä tutkimusaineistoon.