ITK2022
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
Olemme projektiryhmä, joka on kehittänyt ammattikorkeakoulukontekstissa sisäistä digistudiopalvelua.
Digistudion ideana on tarjota henkilöstölle ja myöhemmin opiskelijoille (sekä mahdollisesti myös kaupalliseksi palveluksi) mahdollisuudet tuottaa astetta parempaa laatua tapahtumatuotannoissa (esim. webinaarit), podcast-tuotannoissa sekä videomuotoisessa viestintä- ja opetusmateriaalien tekemisessä. Konseptissa kotaan tilat, laitteet ja tuki digitaalisen materiaalin tuottajalle. Sloganimme on "Tasaista ja varmaa laatua".
Koululla on ollut jo aiempaa ja nykyistä kokemusta tiloista mutta niiden käyttö ei ole noussut toivotulle tasolle. Projektissa olemme tutkineet käyttäjäodotuksia ja tutkineet mikä laitteiden käytössä hankaloittaa niiden omaksumista ja pyrkineet luomaan tukipalvelua käyttäjälle. Käytännössä kokenutta tukihenkilöä materiaalin tuotannon ajaksi sekä ohjausta ja opastamista tarvittavien laitteiden käytössä ja ohjelmien asentamisessa ja käytössä.
Posterissa pääviestimme on, että tekniset ratkaisut ovat vain yksi osa digitaalista laatua mutta ydin on osaaminen, innostaminen ja tuki.
Kerromme kehittämishankkeen läpiviennistä, tavoitteista sekä miksi halusimme toteuttaa sen palvelumuotoilun periaatteita noudattaen. Kerromme keskeiset tulokset ja yhteenvedon käyttäjien kuulemisesta sekä kerromme missä vaiheessa olemme nyt. Mitä olemme saavuttaneet tällä hetkellä esimerkiksi podcast-tuotantojen osalta? Meillä on hyviä kokemuksia ketterästä malista, jolla podcast tuotanto saadaan lentoon. Vertailuna edeltävän vuoden noin 20 podcastia ja tähän mennessä tänä vuonna jo noin 40 tuotettua jaksoa.
Posterissa käytetään hyväksi interaktiivisia elementtejä, esimerkiksi linkitettyjä ThingLink-esityksiä sekä Digistudiossa tuotettuja videoita.