ITK2022
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Hyvät käytänteet
Oppimisympäristöt
Virtuaaliympäristöt
Posterin pdf-versio
Posterin tehtävä esitellä kaksi materiaalipankkia. Materiaalipankit on tehty kouluille ja huoltajille.
Kouluille tehdyllä sivustolla on luokka-asteittain kootusti digiturvatuntien materiaaleja. Tunteja on tänä vuonna pilotoitu ja testattu alueellisesti. Digiturvatuntien päätavoite on vahvistaa lasten ja nuorten turvataitoja ja kykyä tunnistaa potentiaalisesti uhkaavia tai vaarallisia tilanteita digiympäristöissä. Huoltajien sivustolla on infoa kootusti lapsen mediahyvinvointiin ja turvallisuuteen liittyen. Keskustelu lapsen mediakuulumisista tulisi olla osa jokaisen kodin arkea.