ITK-webinaari 28.2.2023

Rekisteröitymiset ovat suljettu

ITK-webinaari 

28.2.2023 klo 14-15

  • Oppilasportaali Aula 
    Projektipäällikkö Kati Immeli-Vänskä & ICT-projektipäällikkö Karri Mehtälä, Helsingin kaupunki


    Aula on lasten ja nuorten tekemä palvelu. Kehitystyön lähtökohtana oli luoda yksi paikka, josta oppijat saavat kokonaisvaltaista tukea niin opiskeluun kuin muihin elämän osa-alueisiin. Palvelu kustomoituu käyttäjän mukaan eli esimerkiksi ensimmäisen luokan oppilaan Aula on erilainen kuin lukiolaisen tai ruotsinkielisen koulun oppilaan. Aula-palvelusta on olemassa neljä kieliversiota: suomi, ruotsi, englanti ja pohjoissaame. 


    Suositusta, lähes 20 000 päivittäisen vierailun, palvelusta lapset ja nuoret löytävät oppimista tukevat työkalut, saavat nopeasti ja vaivattomasti yhteyden esimerkiksi oman koulun kuraattoriin, psykologiin ja terveydenhoitajaan, voivat ilmoittautua kaupungin tarjoamiin harrastuksiin ja pääsevät suoraan lähikirjaston palveluihin. Lisäksi palvelussa on hyvinvointia tukevia lisäosia ja chatti, joka mahdollistaa keskustelut terveyden- ja sosiaalialan ammattilaisten kanssa myös kouluaikojen ulkopuolella. 


    Aula on esimerkki onnistuneesta kehitysprojektista, jota loppukäyttäjät ovat olleet vahvasti tekemässä ja josta on tullut tärkeä osa lasten ja nuorten parempaa arkea. 


    Tervetuloa Aulaan! 


    Lisätietoa: https://youtu.be/W1Xh-B_xN90

    Esitysdiat 

  • Ammatillisen koulutuksen aloittavien opiskelijoiden näkemyksiä ja odotuksia verkko-opetukseen liittyen
    Sanni Suominen, Riveria

    Verkko-opintoja ja verkko-opetusta suunnitellessa olisi tärkeää tutustua kohderyhmään, eli esimerkiksi selvittää opiskelijoiden osaamista, kiinnostuksen kohteita ja aiempaa kokemusta verkko-opiskelusta. Tämä suositus on toiminut erityisesti ammatillisen koulutuksen matematiikan verkko-opetukseen liittyvän väitöstutkimukseni lähtökohtana. Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa matematiikan verkko-opinto, jonka voi suorittaa ainakin osittain työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohessa ja jossa on huomioitu opiskelijoiden erilaiset tarpeet ja tavoitteet monipuolisilla polutusratkaisuilla.


    Esittelen webinaarissa väitöstutkimukseni toista osatutkimusta, jossa selvitettiin ammatillisen koulutuksen aloittavien, seitsemää eri alaa edustavien opiskelijoiden (N=824) näkemyksiä ja odotuksia muun muassa verkko-opetukseen liittyen. Havainnollistan myös, miten osatutkimuksen tuloksia on sovellettu ammatillisen oppilaitoksemme yhteisten tutkinnon osien ajasta ja paikasta riippumattomassa verkko-opetuksessa.


    eriveria.fi


    Suominen, S., Ikonen, K., Viholainen A., & Asikainen, M. A. (2022). New Vocational School Students’ Views and Expectations Concerning Online Learning and Studying Mathematics. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 10(4).

    https://tojdel.net/journals/tojdel/articles/v10i04/v10i04-06.pdf

Täydennykset webinaarin ohjelmaan mahdollisia - seuraathan tätä sivua!

Webinaari järjestetään osoitteessa:

https://tuni.zoom.us/my/hojavi


Webinaari on kaikille avoin ja maksuton. Olet tervetullut osallistumaan webinaariin myös ilman ennakkoilmoittautumista.

Ilmoittautumalla webinaariin varmistat, että saat sähköpostiisi muistutuksen webinaarista sekä tiedon webinaaritallenteiden julkaisemisesta.

ITK-webinaarit

Päivämäärä ja aika
tiistaina
28. helmikuuta 2023
14.00 15.00 Europe/Helsinki
Sijainti

Verkossa

Järjestäjä

ITK-konferenssi

040 649 2922
info@itk-konferenssi.fi
JAA

Selvitä, mitä ihmiset näkevät ja sanovat tästä tapahtumasta, ja liity keskusteluun.