-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
-
Kuinka muotoilet skenaariopohjaisia oppimiskokemuksia?
Mira Perämäki
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Kiusaamisen vastainen työkalu Google ympäristössä
Robert Bahr
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
Esitys on osa Vantaan digistrategian esittelyä (varhaiskasvatus, perusopetus, toinen aste).
Vantaa edistää intohimoisesti koulutuksen digiasioita. Kaikki lähtee kaupungin visiosta, jonka mukaan ”Tieto- ja viestintäteknologia auttaa oppimaan, osallistumaan ja voimaan paremmin”. Visio konkretisoituu digipedagogisiksi ohjelmiksi, jotka on koottu erikseen varhaiskasvatukseen, perusopetukseen ja toiselle asteelle.
Toisen asteen digipedagoginen ohjelma on työkirja, johon on koottu digipedagogiset tavoitteet Vantaan lukioille ja ammattioppilaitos Varialle. Työkirja kuvaa toisen asteen koulutuksen toimintakulttuuria ja esittelee viisi digipedagogista tavoitetta: vastuullisuus ja tietoturva, tieto- ja viestintäteknologia oppimisen välineenä, toimijuus digitalisoituvassa työelämässä, oppimisympäristön laajeneminen ja tietoturva.
Työkirja antaa konkreettiset välineet oman oppilaitoksen nykytilan määrittelyyn, tavoitteiden asettamiseen ja osaamisen kartoittamiseen. Foorumiesityksessä esitellään työkirjaa, avataan Vantaan toisen asteen digipedagogisia tavoitteita ja kerrotaan, minkälaisella prosessilla tavoitteet tehtiin.