-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Doctoral consortium
Viteli Jarmo
-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Posteri: Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
-
Digiosaava.fi edistää ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
STEAM on kuin luotu eriyttävään ja käänteiseen opetukseen. Pieniä tehtäviä voi soveltaa niin nopean laskijan iloksi matematiikassa, koko ryhmän piristykseksi kuin esimerkiksi laajassa valinnaisaineessa, jossa oppilaat saavat itse rytmittää ja suunnitella omaa opinpolkuaan.
Toimintasessiossamme esitellään tällaisia pieniä kokonaisuuksia, jotka ovat jo nyt käytössä Turun STEAM-opetuksessa. Kaikkia pääsee myös itse kokeilemaan. Sisällöt valitaan niin, että kaikille luokka-asteille löytyy jotain - myös varhaiskasvatukseen!
Suunnitteilla on esimerkiksi
- Robopalloilua Spheroilla
- Rakkausmittarin rakentamista
- Huoneen korkeuden määrittelyä pallolla ja toisen asteen yhtälöllä
- Videointia greenpaperilla
- Taidetta Scratchilla
- Fysiikan ja kemian demoja
Sessiossa pohditaan yhdessä aiheiden jatkojalostusta ja soveltamista eri ikäisille oppijoille. Kaikkiin sisältöihin jaetaan ohjeet sähköisesti; osallistujat ohjataan myös STEAM Turun tuntimateriaalipankkiin, josta löytyy lisää ideoita.