-
Digiosaava.fi edistää ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Verkkotutkinnot – mahdollisuuksia joustavaan oppimiseen ja yhteistyöhön
Kullaslahti Jaana
-
Englannin ja ruotsin yhdistelmäopinnot lukiossa
Salminen Tuija
-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Kuinka muotoilet skenaariopohjaisia oppimiskokemuksia?
Mira Perämäki
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Verkko-oppimismateriaalit osaamisen kehittämisessä
Heino Sami
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Posteri: Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
Esittelemme esityksessämme luonnontieteiden ja kieltenoppimisen yhdistävän kansainvälisen projektin, jonka keskiössä on nykyisten opetussuunnitelmien hengessä edistää näiden alueiden integroitua oppimista virtuaalisissa sandbox-pelimaailmaympäristöissä. Lähestymistapa tukee erilaisia oppijoita ja mahdollistaa virtuaalisten pelimaailmojen yhteisöllisen, monikielisen ja monikulttuurisen kehittämisen. Suositut virtuaaliset, avoimet 3D-pelimaailmat, kuten Minecraft, mahdollistavat immersoivia oppimisasetelmia välineillä, jotka ovat opiskelijoille entuudestaan tuttuja vapaa-ajan kontekstista.
Hanke tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita, ja opiskelijat pääsevät harjoittelemaan ja toteuttamaan kansainvälistä virtuaaliyhteistyötä globaalien haasteiden ratkaisemiseksi, erityisesti liittyen ilmastonmuutokseen. Hankkeen aikana opiskelijat, opettajat ja tutkijat kehittävät yhdessä mahdollisimman toimivia virtuaalikonsepteja aine- ja kulttuurirajat ylittävään kansainväliseen projektiyhteistyöhön. Lisäksi opetellaan hyödyntämään monipuolisia tiedonhakustrategioita mainittujen haasteiden ratkaisemiseksi. Kuvaamme esityksessä hankkeen sisältöä tarkemmin, mm. opettajille hankkeen alkuvaiheessa tehdyn taustakyselyn tuloksia, tähänastisia kokemuksiamme lähestymistavasta ja ajankohtaiset projektivaiheet, sekä keskustelemme aihepiiriin liittyvistä pedagogisista ja teknisistä haasteista ja mahdollisuuksista.