-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Innostu osaamismerkeistä
Sjöblom Merja
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Digiosaava.fi edistää ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
Tämän toimintasession aikana osallistujat tutustuvat Oulun kaupungissa jo toteutuneisiin STEAM-projekteihin. Session pääpaino on siinä, miten opetussuunnitelman sisältö näkyy STEAM-projektissa; sen sisällöissä, oppimisen tavoitteissa ja oppimistulosten arvioinnissa. Lisäksi osallistujille esitellään erilaisia STEAM-projektien mahdollistamia keinoja harjoitella itsearviointia ja vertaispalautteen antamista projektin edetessä. Toimintasessiossa kerrotaan käytännön kokemuksia STEAM-projektien suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä siitä, kuinka STEAM-projektit tarjoavat oppilaille mahdollisuuksia osoittaa osaamistaan useilla eri keinoilla ja tavoilla. Session päätarkoitus ja -sisältö on saattaa osallistujat alkuun oman STEAM-projektin suunnittelussa joko omalle luokka-asteelleen tai laajemmalle yhteisölle. Työskentely tapahtuu yhdessä keskustellen ja kunkin osallistujan yksilöllisiin, mahdollisiin suunnitteluhaasteisiin ja kysymyksiin vastaten. Tämän toimintasession aikana on mahdollista nähdä, kuinka STEAM toimii alakoulussa ja yläkoulussa ja kuinka erityisopettaja voi osallistua suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.