-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Doctoral consortium
Viteli Jarmo
-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Opi hakukoneen avulla! Tiedonhaun Laboratorium
Alamettälä Tuulikki
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
Toimintasessio toteutetaan interaktiivisena ja osallistujat pääsevät itse käyttämään åppia session aikana, kun Scandic Aulangon ympäristöön tuodaan sovelluksen 2D- ja 3D-objekteja. Session aikana Turun lukioiden STEAM-kehittäjäopettajat jakavat parhaita käytäntöjä ja kokemuksia åpin käytöstä osana opetusta.
Turussa kehitetty åppi-sovellus on lisätyn todellisuuden oppimisympäristö, joka liikuttaa opiskelijoita ja kaupunkilaisia Aurajokirannassa ja esittelee tuntemattomia tarinoita Turusta. Opiskelijat ovat sekä oppimisympäristön sisällöntuottajia että sen käyttäjiä. Åppia voi käyttää esimerkiksi historian, biologian, maantieteen, 3D-taitojen, kuvataiteen ja kielten opetuksessa sekä ryhmäytymis- ja teemapäivissä yläkouluissa ja lukioissa. Sisällyttämällä åpin tuntisuunnitelmaan opiskelijat saavat mieltä hykerryttäviä kokemuksia ja tulevaisuudessa tarvittavaa teknologiaosaamista ja opetuksesta voi tehdä ajasta ja paikasta riippumatonta.
Sovelluksen kehittäminen on saanut tänä vuonna jatkoa OPH:n rahoittamassa Kaupunki+ -kokonaisuudessa. Tällä kierroksella sovelluksen käyttöön kehitetään ja rakennetaan opettajalähtöinen toimintamalli, jonka avulla åppi levitetään kaikkiin Turun lukioihin ja useampiin oppiaineisiin. åpissa on n. 30 kohdetta ympäri Turkua ja sitä kehitetään yhteistyössä korkeakoulujen ja CTRL Reality -yrityksen kanssa. åppi-sovellus mahdollistaa yritysyhteistyön myös esimerkiksi kulttuuri- ja matkailualan kanssa.