-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
Oulun kaupungissa käynnistyi syksyllä 2021 kaksi STEAM-pedagogista kehittämiskokonaisuutta, Heikinharjun Luontokoto sekä Intoa ja iloa Oivaltamosta.
Intoa ja iloa Oivaltamosta kuuluu Opetushallituksen Innovatiivisten oppimisympäristöjen edistäminen varhaiskasvatuksessa avustuskokonaisuuteen. Kahden vuoden aikana Oulun kaupungin neljään varhaiskasvatusyksikköön rakennetaan Oivaltamot; tiede-, taide- ja teknologiakasvatuksen oppimisympäristöt. Avustuksen aikana luodaan varhaiskasvatukseen STEAM-toimintamalli ja kehitetään varhaiskasvatuksen STEAM-opinpolku. Intoa ja iloa Oivaltamosta vahvistaa varhaiskasvatuksen digitaalista sekä tiede- ja taidekasvatuksen toimintakulttuuria.
Heikinharjun Luontokoto on varhaiskasvatuksen luontokasvatuksen ja STEAM -pedagogiikan kehittämisyksikkö. Luontokodon toiminnassa luontokasvatus ja STEAM -pedagogiikka kulkevat rinnakkain. Luontokasvatusta syvennetään STEAM-pedagogiikan ja -välineistön avulla. Toiminnassa konseptoidaan STEAM pedagogiikan mukaista tutkivan oppimisen tilaa. Tarkoituksena on saada tutkiva oppiminen ja STEAM-pedagogiikka osaksi varhaiskasvatuksen toimintakulttuuria ja oppimisympäristöjä. Luontokodon toiminta kehittää varhaiskasvatuksen henkilöstön STEAM-pedagogiikan osaamista ja myönteistä luontosuhdetta tarjoamalla monipuolisia oppimiskokemuksia luonnossa.