-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
Esitysdiat
Foorumissa esitellään Helsingin yliopiston ja Innokas-verkoston Innovatiiviset opettajat -koulutuksessa luotu malli, jossa perinteiseen käsityön luokkaan on luotu digitaalinen oppimisympäristö tukemaan oppimista ja opetusta. Oppimisympäristössä yhdistetään fyysinen käsityön luokka sekä digitaalinen oppimisympäristö erilaisten digitaalisten menetelmien (mm. VR-malli, QR-koodit, opasvideot) avulla. Tavoitteena on avata oppilaalle oppimisympäristöä mahdollisimman laajaksi ja helposti ymmärrettäväksi toiminta-alueeksi, jossa hän pystyy omaan tahtiinsa opiskelemaan, kertaamaan ja suunnittelemaan toimintaansa. Tavoitteena on täten parantaa oppilaan aktiivista roolia ja vastuuta omassa oppimisprosessissaan sekä mahdollistaa opettajalle keskittyminen keskeisimpiin opetus- ja ohjaustilanteisiin. Tavoitteena on myös innostaa ja herätellä muita opettajia pohtimaan digitalisoitumisen mahdollisuuksia heidän omassa opetuksessaan sekä opetusympäristöissään.