-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Koskettavat kohtaamiset oppimisympäristöissä jatkossa
-
Kiertotalous tutuksi rakennusalan opiskelijalle
Autere-Kesti Anni
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Teppo Terhi
Projektipäällikkö, digipedagogi
at Hämeenlinnan kaupunki
Tässä esityksessä kerrotaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstön ja johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa ja digitaalisen oppimisympäristön tilaa mittaavista arviointityökaluista Vopekasta (suunnattu henkilöstölle) ja Jopekasta (suunnattu johtajille). Vopekaa on kehitetty Opetushallituksen hankeavustuksella yhdessä seitsemän kunnan ja Tampereen yliopiston informaation ja median tutkimuskeskuksen TRIMin kanssa vuodesta 2018 alkaen ja Jopekan kehittäminen aloitettiin loppuvuodesta 2021. Kuntaliitto on ollut mukana yhteistyössä alusta asti. Molemmissa arviointityökaluissa on huomioitu uuden vasun mukaiset perusteet (ja jatkossa myös Uudet lukutaidot kehittämisohjelma).