-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
Tapahtuma Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2022
starts on
5. lokakuuta 2022 klo 10.00.00 +0300
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Kohderyhmä: Varhaiskasvatuksen henkilöstö
Teppo Terhi
Projektipäällikkö (Vopeka), TVT-opettaja
at Hämeenlinnan kaupunki
terhi.teppo@hameenlinna.fi
0503475576
Tässä esityksessä kerrotaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstön ja johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa ja digitaalisen oppimisympäristön tilaa mittaavista arviointityökaluista Vopekasta (suunnattu henkilöstölle) ja Jopekasta (suunnattu johtajille). Vopekaa on kehitetty Opetushallituksen hankeavustuksella yhdessä seitsemän kunnan ja Tampereen yliopiston informaation ja median tutkimuskeskuksen TRIMin kanssa vuodesta 2018 alkaen ja Jopekan kehittäminen aloitettiin loppuvuodesta 2021. Kuntaliitto on ollut mukana yhteistyössä alusta asti. Molemmissa arviointityökaluissa on huomioitu uuden vasun mukaiset perusteet (ja jatkossa myös Uudet lukutaidot kehittämisohjelma).