-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
Me Gradialla haluamme lisätä virtuaalisten ympäristöjen käyttöä opetuksessa ja niiden tuomia mahdollisuuksia opiskelijan ajasta ja paikasta riippumattomaan harjoitteluun. Tämän seurauksena lähdimme talon sisäisen OWI-projektin avulla edistämään virtuaalisten ympäristöjen rakentamista oppilaitoksessamme. Tavoitteena oli, että opettajat voivat jatkossa itsenäisesti tehdä ja luoda ympäristöjä lisää. Yhtenä alana projektiin lähti mukaan liiketoiminta. Tavoitteena oli mahdollistaa sellaisten tilanteiden harjoittelu, joita opiskelijat eivät yleensä pääse työelämäjaksoilla harjoittelemaan. Tällaisia tilanteita ovat muun muassa haasteelliset asiakastilanteet myymälässä.
Syksyn 2021 aikana syntyi yhteistyössä Thinglinkin kanssa virtuaaliseen kauppaympäristöön rakennettu haarautuva skenaario, joka on toteutettu 360-videoiden ja kuvien avulla. Nyt luodussa virtuaaliympäristössä opiskelijat voivat harjoitella reklamaatiotilanteiden hoitamista joko virtuaalilaseilla tai ilman ajasta ja paikasta riippumatta. Suunnitelmissamme on toteuttaa vastaavanlaisia toteutuksia eri aloille yhdessä opettajiemme kanssa. Lisäksi liiketoiminnan seuraavat virtuaaliset harjoitusympäristöt voisivat liittyä myyntityöhön sekä vieraskielisten asiakkaiden palvelemiseen.
Tule tutustumaan projektiimme ja kuulemaan miten toteutimme virtuaalisen ympäristömme, millainen kokemus se oli opettajille, sekä millaista palautetta olemme saaneet opiskelijoiltamme ympäristön käytöstä.