-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Kurssikokeet lukioissa - yhdessä opettajien kanssa kehitetyt työkalut arjen sujuvoittamiseksi
Lahti Juha
STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) muodostavat merkittävän kokonaisuuden, joiden osa-alueiden osaaminenja yhdistäminen on erinomaisen tärkeää.
Tässä Areenassa ovat esillä sanoin, kuvin ja puhein Suomen keskeisiä STEAM-toimijoita Oulusta, Turusta, Helsingistä ja Tampereelta. He tuovat esille millaisia ovat onnistuneet ja vaikuttavat STEAM-MOKit (monialaiset opintokokonaisuudet) ja miten STEAM-kulttuuria on saatu jalkautettua kaupungin moniin kouluihin. Lyhyet esittelypuheet eri casesta täydentyy panelikeskustelulla, jossa mukana mm. teknologia teollisuuden koulutusalueen johtaja pohtimassa millainen STEAM-strategia pitäisi olla, jotta tuon kokonaisuuden osaaminen vahvistuisi Suomessa sekä LUMO-strategiasta vastaavat toimijat. Tunnelma on sekä innostunut että sopivan sähköinen sillä strategiat, tarpeet, toteutukset ja tulokset eivät aina kohtaa toisiaan.