-
Kurssikokeet lukioissa - yhdessä opettajien kanssa kehitetyt työkalut arjen sujuvoittamiseksi
Lahti Juha
-
Tulevaisuustaitoja kehittävän oppimisprosessin suunnittelu ja toteutus
Hyyryläinen Heikki
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Uusi varhaiskasvatuksen digitaalinen polku, lapsi tutkijana, AR ja VR maustein
Taru H
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
Jyväskylän ja Joensuu normaalikouluissa on hyödynnetty oppimisympäristöjen sensorointia sekä hyödynntetty erilaista puettavaa sensoriteknologiaa monialaisessa opetuksessa vuodesta 2015 alkaen. Sensoridatan ympärille on kehitetty tutkimusperusteisesti uusia pedagogisia käytänteitä ja opintokokonaisuuksia. Vuonna 2018-2019 normaalikoulussa tuotettua oppimis- ja hyvinvointidataa hyödynnetiin Jyväskylään yliopiston ja IBM:n tekoälyhankeessa, jossa tutkittiin eri koneoppimisratkaisujen kyvykkyyttä jalostaa uutta tietoa koulusta kertyvästä digitaalisesta datasta. Esitys tarkastelee sensoripohjaisen oppimisen, oppimisanalytiikan sekä koulusta kertyvän datan mahdollisuuksia ilmöiden oppimisessa ja hyvinvoinnin tukemisessa. Mitä uutta uudet koneoppimispohjaiset järjestelmät voivat jalostaa oppilaista ja oppimisympäristöstä kertyvästä sensoridatasta? Voidaanko merkityksellisiä oppimiskokemuksia mitata oppimistilanteista ja miten koulusta kertyvää sensoridataa voisi hyödyntää esimerkiksi ennaltaehkäisevässä terveydenhuollossa ja tulevaisuuden SOTE-ratkaisuissa?