-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Arviointi
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
STEAM
Kangas Vuokko
tutkija
at Tampereen Yliopisto
Posterissa kuvataan kuudesluokkalaisten keväällä 2020 toteuttamaa kestävän energian projektia, joka toteutettiin monialaisena oppimiskokonaisuutena matematiikan, ympäristöopin, äidinkielen, englannin ja kuvataiteen oppiaineissa. Tämä projekti toteutettiin ATS STEM-mallin mukaisesti, ja siinä asetetuille laaja-alaisille tavoitteille asetettiin oppilaiden kanssa selkeät arviointikriteerit itse- vertais- ja opettajan tekemän arvioinnin tueksi. Projekti oli mukana kahdessa eri Erasmus+-hankkeessa, mikä lisäsi oppilaiden motivaatiota ja innostusta työssä. Posterissa pohditaan syitä, miksi oppilaat kokivat kehittyneensä mm. luovuudessa, ongelmanratkaisussa ja yhteistyössä sekä koko projektin niin onnistuneeksi.