Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2021
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
MAOL^2 - oppimisympäristö
Kansainvälinen, Moodleen hyödyntämiseen opetuksessa ja oppimisessa keskittyvä hanke alkoi juuri ennen koronaepidemiaa ja mukana olleet ammatilliset oppilaitokset joutuivat keskelle opetuksen muutosta, yhteiskunnalisesti vaikuttavan epidemian eskaloitumista ja sen aiheuttamaa, pakotettua etäopetuksen rakentumista. Moodlen käyttöaste vaihteli hankeoppilaitoksissa käyttöönoton alkuvaiheesta pidemmälle edenneeseen, järjestelmän suurempaan käyttöasteeseen. Yhdistävänä tekijänä oli Moodle opetuksen keskiössä ja halu kehittää opetushenkilökunnan osaamista ja kasvattaa Moodlen käyttöastetta eri opetusaloilla. Opetushenkilökunnan suhtautuminen Moodleen muuttui kaikissa hankeoppilaitoksissa huomattavasti hankkeen aikana koronaepidemian eskaloituessa ja opetuksen siirtyessä verkkoon. Mitä haasteita nämä muutokset aiheuttivat opettajille, johdolle ja opettajille tukea tarjoaville tahoille ja miten niihin vastattiin? Mikä oli tilanne hankkeen alussa ja mikä tilanne on nyt hankkeen melkein loppuessa? Onko muutos tullut jäädäkseen, vai palaammeko tilanteeseen ennen epidemiaa? Hanketoimijoiden selviytymistarina muutospaineessa.