Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2021
-
Doctoral Consortium
-
Mediakanavat Tampereelle keväällä 2020
-
DiLiPoCo - digitaalinen lukutaito opettajan voimavarana
-
Virtuaalisen kaupan interaktiivinen ekosysteemi (VIRTUAALITORI)
-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Sijainti: Esityssali 14
-
Puheenjohtaja: Ari Korhonen
Ajankohta: 3.12.2021 12.00 - 12.30
(30 minuuttia)
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?