Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
STEAM-opinpolku
-
LUDO - LUkiolaisen DigiOpas
-
ITK Doctoral Consortium
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
Onnistunut oppilaitosrakennushanke
-
Autenttisuutta lisätyllä todellisuudella
-
Tutkivaa oppimista Go-Lab-verkko-oppimisympäristössä
-
Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
Tietotekniikka ei ole lukiossa pakollinen oppiaine. Kiimingin lukiossa tietotekniikan peruskurssi kuitenkin syötettiin tiimijakson avulla lukion ensimmäisen vuoden opiskelijoille ”pakollisena”. Tässä esityksessä käydään lyhyesti läpi, mikä tiimijakso on ja miten tiimijakso käytännössä toteutettiin.
Esityksessä keskitytään esimerkiksi jakson rakenteeseen, aikatauluihin ja työtapoihin. Pääpaino on siinä, miten tietotekniikan kurssi sopi tiimijaksolle ja mitä tietoteknisiä työkaluja saatiin sisällytettyä opetukseen. Käytännön esimerkkien kautta esitellään, miten opiskelijat sovelsivat tiimijakson aikana oppimiaan tietoteknisiä taitoja yksilö- ja tiimitehtävissä. Äidinkielen ja kirjallisuuden näkökulmasta tarkastellaan, miten opiskelijat ovat tiimijakson jälkeen pystyneet kursseilla hyödyntämään tieto- ja viestintätekniikkaa.