Immersiiviset ilmiöt - 360 ja VR osana oppimista
elämyksellinen oppiminen oppijalähtöisyys Virtuaaliympäristöt
Sijainti: Windows-talo -
Ajankohta: 21.3.2019 16.00 - 17.15 (1 tunti 15 minuuttia)
Immersiiviset ilmiöt - 360 ja VR osana oppimista
Lehtori, luokanopettaja , jossa Paavilainen Teija
Lehtori, luokanopettaja , jossa Paavilainen Teija


Toimintasessiossa tutustutaan erilaisiin tapoihin käyttää 360-kuvaa ja virtuaalitodellisuutta osana peruskoulussa toteutettavaa ilmiöoppimista. Toimintasession aikana osallistujat tutustuvat oppilaan roolissa valmiiden VR-materiaalien käyttämiseen sekä tuottamiseen.   

Toimintasession aikana osallistujat työskentelevät tiimeissä valitsemansa ilmiön parissa. Työskentelyn eteneminen noudattaa tutkivan oppimisen mallia. Osallistujat saavat session aikana kokemuksia erilaisista VR-laseista (esimerkiksi Viewmaster, Google Cardboard, HTC Vive ja Oculus Go). Sisältöä myös tuotetaan yhteisöllisesti mm. Thinglinkin avulla. Oppimisen sisällöt linkittyvät esimerkiksi ympäristö- ja luonnontieteisiin sekä historiaan. Toimintasessiossa yhdistyvät sekä tekninen että pedagoginen osaaminen, mukana oppimistapahtumaa ohjaamassa ovat IT-alan asiantuntijat sekä luokan- ja aineenopettajat.