Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
STEAM-opinpolku
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
-
LUDO - LUkiolaisen DigiOpas
-
Taitopainotteinen ja digitaalinen kulttuuriperinnön opettaminen
-
Pienillä asioilla parempaa verkko-opettajuutta
-
Onnistunut oppilaitosrakennushanke
-
Monialaista ja Innovatiivista Makeria Micro:bitillä
AIXR 2020 - Tekoäly, laajennettu todellisuus & robotiikka elämyskulmineen osana elämää
arjen hallinta
avoimet oppimisympäristöt
elämyksellinen oppiminen
ennakointi
Hyvät käytänteet
laajennettu todellisuus
laatu
luovuus
mediakasvatus
Opetusteknologia
osaaminen
osallistava oppiminen
pilvipalvelut
Robotiikka
sisällöntuotanto
Tekoäly
tiedonhankinta
tieto- ja viestintäteknologia
Virtuaaliympäristöt
visualisointi
Sijainti: AREENA-sali
-
Puheenjohtaja: Heikki Mäenpää
Ajankohta: 22.3.2019 12.30 - 13.30
(1 tunti)
Tuotantoryhmä on koonnut ITK:ssa jo perinteisen 2020-sateenvarjon alle laaja-alaisen tekoälyä (AI), laajennettua todellisuutta (XR) ja robotiikkaa (R) sekä niiden tekniikkaa, nykyhetkeä ja tulevaisuutta käsittelevän ajankohtaiskatsauksen esimerkkeineen. Konseptiin kuuluvat, Areenan reunoille toteutettavat elämyskulmat ovat jälleen avoinna yleisön lähempää tutustumista varten.
Kannattaa katsoa: YLE - Teknologian ilmiökartta selityksineen