-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
Esityksessä esitellään Oulun kaupungissa talvella 2021-22 valmistunut STEAM in Oulu - käsikirja.
Käsikirja
on yksi esimerkki oululaisesta STEAM-toiminnan yhteistyön voimasta. Käsikirjan
toteutukseen osallistui 11/2021-02/2022 eri
tavoin (haastattelut,
työpajat, kysely) noin 100
STEAM in Oulu -toiminnassa mukana olevaa yksittäistä henkilöä – opettajia,
rehtoreita, päiväkodin johtajia, oppilaita, Oulun kaupungin edustajia sekä
ydintoimijoiden ja yhteistyökumppaneiden edustajia.
Käsikirjaa on tulevaisuudessa tarkoitus täydentää ja kehittää käyttäjien tarpeiden mukaisesti. Käsikirja on tarkoitettu eri alojen ammattilaisten ja erityisesti kasvatusalan käyttöön tukemaan jokapäiväistä STEAM-toimintaa eri yksiköissä.
Käsikirjasta
löytyy niin STEAM in Oulun toiminnan esittelyä kuin erilaisia
Oulussa opittuja asioita ja käytännön vinkkejä. Niistä on toivottavasti apua, kun STEAM-toimintaa käynnistetään ja toteutetaan yksiköissä Oulussa ja ympäri Suomea. Käsikirja on avoimesti luettavissa täällä:
https://www.ouka.fi/oulu/koulutus-ja-opiskelu/steam