-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
Esitysdiat
MOOC (massive open online course) eli suuri ja avoin verkkokurssi on käsite, joka on herättänyt viime vuosina sekä Suomessa että kansainvälisesti paljon huomiota. MOOCeja tarjoavat niin eri maiden korkeakoulut kuin MOOCeihin erikoistuneet palveluntarjoajat, kuten Coursera, edX, Udacity, ja Khan Academy. Esityksessämme pureudumme MOOC:ien erilaisiin tyyppeihin, ominaisuuksiin sekä sovellusmahdollisuuksiin opetuksen näkökulmasta. Esittelemme kolme erilaista MOOC:ia ja keskitymme erityisesti uuteen pelilliseen gMOOC:iin. Pohdimme MOOC:ien tarjoamia mahdollisuuksia sekä haasteita. Syvennymme erityisesti uuden tyyppisen gMOOC:in, eli pelillistetyn MOOC:in mukanaan tuomiin mahdollisuuksiin sekä sovelluskohteisiin. Pyrimme vastaamaan esityksessämme kolmeen MOOC:eihin liittyvään pääkysymyksen: Mitä, miten ja miksi? Käsittelemme myös MOOC:eja kohtaan esitettyä kritiikkiä ja miten MOOC:it voisivat tulevaisuudessa vastata niitä kohtaan esitettyyn kritiikkiin ja palvella kohderyhmiään paremmin. Esittelemme myös konkreetin esimerkin uudesta gMOOC:ista, joka on rakennettu Canvas- oppimisalustalle.