-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Kurssikokeet lukioissa - yhdessä opettajien kanssa kehitetyt työkalut arjen sujuvoittamiseksi
Lahti Juha
-
Uusi varhaiskasvatuksen digitaalinen polku, lapsi tutkijana, AR ja VR maustein
Taru H
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Elämänkatsomuksen tulevaisuus -työpaja
YC Felin
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
Esittelemme
ajantasaista esi- ja perusopetuksen digipolkua ja siihen
liittyviä materiaaleja jotka perustuvat varhaiskasvatussuunnitelmaan ja
sisältävät runsaasti ryhmissä toteutettavia käytännön esimerkkejä ja
esittelevät käytettäviä ratkaisuja ja sovelluksia. Digipolkuun kuuluu myös
selkeä teoreettinen osuus, joka esittelee varhaiskasvatussuunnitelman
digitalisaatioon liittyvät osiot ja ideat havainnollisesti ja
käytännönläheisesti.
Posterissa esitellään myös kaksi pro gradu -työtä. Aiheet liittyvät tulevaisuuden leikkiin, lasten kokemuksiin VR-maailmassa sekä tunnekasvatuksen edistämiseen lapsilla AR-sovelluksen avulla.
Sisältöön kuuluu myös tutkijan salkut, jotka kattavat erilaisia tieteeseen ja tutkimiseen liittyviä tuokioita eri-ikäisille ryhmille. Tuokioissa käytetään käytännön tutkimisen lisäksi digitaalisia välineitä ilmiöiden havainnollistamiseksi. Salkkujen sisältöesimerkkejä: Ajankulku ja avaruus, veden olomuodot ja kiertokulku, bakteerit, vahvat rakennukset, painovoima, jne.
Salkkujen toimintatuokiossa käytetään lasten kanssa käytännön tutkimisen lisäksi muun muassa QR-koodeja, 3D-tulostusta, AR-teknologiaa ja virtuaalitodellisuutta sekä erilaisia verkkosovelluksia tutkittavien aiheiden mallintamiseksi.