-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
Laadukkaalla digipedagogiikalla on avainrooli tulevaisuuden oppimisessa. Korkeakoulut ovat todenneet yhdessä tarpeen määritellä, minkälainen digipedagogiikka tukee oppijaa parhaiten tulevaisuuden toimintaympäristössä ja millä periaatteilla digipedagogiikkaa halutaan tulevaisuudessa kehittää. Tämän johdosta keväällä 2022 korkeakoulut työstävät digipedagogiikan tulevaisuudenkuvaa vuodelle 2030.
Digipedagogiikan tulevaisuudenkuva tulee toimimaan korkeakoulujen yhteisenä tahtotilana, jonka pohjalta voidaan esimerkiksi rakentaa yhteisiä digipedagogisia kriteerejä laadukkaalle opetukselle. Vision muodostamisen yhteydessä tavoitteena on myös selkeyttää keskeisiä digipedagogisia termejä. Digipedagoginen visio kuvaa:
millainen digipedagogiikka tukee oppijaa parhaiten tulevaisuuden toimintaympäristössä, ja
korkeakoulujen yhteisen tahtotilan digipedagogiikan kehittämiseksi.
Digipedagoginen visiotyö osana Digivisio-hanketta on merkittävä digipedagogiikan tulevaisuutta määrittävä ponnistus, johon kaikki korkeakoulut ovat sitoutuneet. Visiotyö auttaa paitsi korkeakouluja myös opettajia hahmottamaan digipedagogiikan yhteistä tulevaisuudenkuvaa ja kehittämään digipedagogiikkaa kohti yhdessä jaettua tavoitetilaa.
ITK-foorumissa tulisimme esittelemään digipedagogiikan visiotyön sen hetkistä vaihetta ja mahdollisia tuloksia.