-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Nevaranta Matias
-
Anni Autere-Kesti
Autere-Kesti Anni
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
Abitti koejärjestelmästä on muodostunut lukioiden tärkeä sähköinen koejärjestelmä myös kurssikokeisiin. Opiskelijoiden kannalta tämä on hyvää harjoitusta ylioppilaskoetta varten, jotta järjestelmän käyttöön muodostuu hyvä rutiini ja luottamus.
Opettajille järjestelmän käyttö kurssikokeisiin voi olla haastavaa, koska järjestelmän käyttöön liittyy useita teknisiä asioita, joita kaikki opettajat eivät kenties koe hallitsevansa riittävästi. Usein syvällisempi tietämys koejärjestelmän käytöstä kertyy vain muutamille henkilöille oppilaitoksessa ja näin henkilöityy liikaa heihin. Tästä voi seurata ongelmia esim. sairastapauksissa tai henkilöiden vaihtaessa työpaikkaa.
Automatisoimalla kurssikokeiden rutiineja palveluksi, voidaan merkittävästi vähentää järjestelmän käyttöön liittyviä teknisiä haasteita. Sähköisten kokeiden pitämisestä tulee luonnollinen osa kursseja ja todellinen sähköinen työväline lukion arjessa. Opettajat hallitsevat kaikki kokeisiin liittyvät asiat yhden palvelun kautta ja palvelu huolehtii itse koetilanteeseen liittyvät tekniset rutiinit.
Kurssikoepalvelu mahdollistaa uudenlaisten toimintamallien käyttöönoton esimerkiksi kurssikoeakvaarion muodossa. Mikäli opiskelija on poissa tietystä kokeesta vaikkapa sairastumisen vuoksi, voi hän myöhemmin varata ajan kokeen suorittamiseen koulun järjestämässä erillisessä koetilassa.
Esityksessä käydään läpi kahden kunnan kokemuksia ja käyttötapoja kurssikoepalvelusta.