ITK2024
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Teknostressi ja hyvinvointi kouluympäristössä
Mehtälä Saana
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
- Education and training experts
ViLLE on tehtäväpohjainen oppimisympäristö, josta löytyy yli 100 erilaista tehtävätyyppiä, tuki erilaisille opetusmuodoille kaikilla koulutusasteilla sekä monipuoliset oppimisanalytiikan työkalut, joiden avulla opettaja voi esimerkiksi tunnistaa reaaliajassa oppilaiden oppimiseen liittyviä vaikeuksia. Valmiiden tehtävien lisäksi opettajat voivat helposti tehdä itse uutta oppimateriaalia.
Tässä työpajassa tutustutaan ViLLE-oppimisympäristön erilaisiin tehtävätyyppeihin ja opettajan itse luomaan sisältöön. Työpajan aluksi käydään läpi hyväksi havaittuja vinkkejä sekä yleisiä ohjeita, minkä jälkeen kukin osallistuja pääsee toteuttamaan omia tehtäviä joko itsenäisesti tai yhdessä kollegan kanssa. Lähtökohdaksi voi ottaa joko olemassa olevan materiaalin muokkaamiseen omaan käyttöön tai kokonaan uusien sisältöjen laatimisen. Kouluttajalta saa vinkkejä myös omien projektien toteuttamiseen.
Työpaja on suunnattu opettajille, jotka ovat käyttäneet ViLLEä opetuksessaan jo aiemmin. Omien tehtävien laatimisen lisäksi työpaja tarjoaa mahdollisuuden myös oman koulun ViLLE-asiantuntijana toimimiseen.