ITK2024
-
Teknostressi ja hyvinvointi kouluympäristössä
Mehtälä Saana
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
H5P-työkaluilla verkkotehtäviä ja oppimateriaaleja
Laakso Matleena
-
Ei digihikeä vaan ammatillista näyttöön perustuvaa toiminallista osaamista!
Kamberg Sini-Charlotta
-
Ammatillisia sisältöjä etänä erityisopiskelijoille – riittävät digipedagogiset taidot opettajille
Oksanen Karolina
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Tule mukaan: Computational Thinking ongelmanratkaisutaitona perusopetuksessa
Markkanen Aleksi
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Humanistisen ammattikorkeakoulun verkko-opintojaksojen laadun ja saavutettavuuden edistämisestä saadut kokemukset
Timonen Päivi
- Adult educators and liberal adult education actors
- University of applied sciences: Teachers
- Vocational institution: Teachers
ITK-posterissa haluamme esitellä varsinaissuomalaisen PODI-hankkeen digitaalista loppujulkaisua ja muita hankkeen tuotteita ja palveluja, esim. työpaikkaohjaajien pelillistetty itseopiskelumateriaali, kokemuksia sähköiseen ajanvaraukseen siirtymisestä, digiluotsitoimintaa, digiuraohjausmalleja, joukko osaamismerkkejä, verkkopedagogiset työkirjat
Mikä PODI: PODI – Polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen (Stigar och tjänster för digital vägledning, handledning och digitalt lärande)
-hankkeessa (1.9.2021–30.11.2023) keskityttiin ohjausprosessin ja -menetelmien digitalisointiin, digiosaamisen kehittämiseen sekä jatkuvan oppimisen edistämiseen varsinaissuomalaisissa koulutusorganisaatioissa. Päätavoite oli kehittää digitaalisesti saavutettavaa ohjausta sekä oppijoiden tai opiskelijoiden ja koulutusorganisaatioiden digiosaamista ja -taitoja. Osatavoitteena oli kehittää:1) opiskelijoiden tai oppijoiden sekä opetus- ja ohjaushenkilöstön digiosaamista
2) ura- ja opinto-ohjauksen sisältöjä, prosesseja ja palveluja sekä
3) alueellisten ohjaustoimijoiden yhteistyötä Varsinais-Suomessa.
Osatavoitteiden kautta johdettiin kehittämisen työpaketit:
TP 1: Digitaalisen oppimisen ja ohjauksen kehittäminen (kohderyhmänä opiskelijat/oppijat)
TP 2: Opetus- ja ohjaushenkilöstön digiohjaustaitojen kehittäminen (kohderyhmänä henkilöstö)
TP 3: Ohjausprosessien ja -palvelujen kehittäminen
TP 4: Ohjausverkoston yhteistyön ja juurruttamisen kehittäminen
TP 5: Monikulttuurinen työpaikkaohjaus
TP 6: Hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn edistäminen digitaalisessa oppimisessa
Kehittämistyön tuloksena hankkeessa:
- Opiskelijoiden tai oppijoiden ja koulutusorganisaatioiden opetus- ja ohjaushenkilöstön digitaaliset taidot ja valmiudet hyödyntää niitä sekä koulutuksessa (oppimisessa, opetuksessa ja ohjauksessa) että työelämässä ovat parantuneet.
- On kehitetty ja digitalisoitu koulutusorganisaatioiden ohjauspolkuja ja -prosesseja. Digitalisoidut ohjauspalvelut ja -prosessit mahdollistavat palvelujen entistä paremman saavutettavuuden ja digitaaliset ohjauksen välineet on otettu monipuolisemmin ja tehokkaammin osaksi oppijalähtöistä ohjausprosessia.
- Toimiviksi koetut ja arvioidut digitaaliset ohjauskokeilut on otettu hankkeen aikana laajempaan käyttöön osatoteuttajaorganisaatioissa sekä yhteistyöverkostoissa.En del av presentationen är också på svenska.
PODI-hankkeen yleisesittely: https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/hae-projekteja/podi-polkuja-ja-palveluja-digitaaliseen-ohjaukseen/
ITK-posterissa haluamme esitellä varsinaissuomalaisen PODI-hankkeen digitaalista loppujulkaisua: Polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen (theseus.fi)