-
Kuinka muotoilet skenaariopohjaisia oppimiskokemuksia?
Mira Perämäki
-
Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
-
Englannin ja ruotsin yhdistelmäopinnot lukiossa
Salminen Tuija
-
Verkkotutkinnot – mahdollisuuksia joustavaan oppimiseen ja yhteistyöhön
Kullaslahti Jaana
-
Automatisoidun digitaalisen osaajakoulutuksen pedagogiset ratkaisut
Soininen Tiina
-
Pedagoginen Delfoi aavistelee tulevaisuuksia
Tikkanen Jukka
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Tulevaisuuskuvittelun työpaja
Rongas Anne
Rakennamme Turun ammattikorkeakoulussa oppimisen tulevaisuutta muiden korkeakoulujen kanssa Digivisio2030-hankkeessa. Muutostyön kärkenä on korkeakoulupedagogiikka. Pedagoginen muutos koskettaa opetushenkilöstön lisäksi koko yhteisöä, ja siksi Digivisio-kehittämistyöhön osallistetaan laajasti johto ja koko henkilöstö. Lähestymme Digivisio2030:n tuomaa pedagogista muutosta uuden strategiamme kautta. Ykkösarvonamme toimii ”Osaamisen lisääminen” ja yhtenä toimintaohjelmana ”Opimme muuttuvassa maailmassa”, johon Digivisio2030-hanke meillä ensisijaisesti nivoutuu.
Viestintä keskittyy positiiviseen muutoksen näkyväksi tekemiseen ja pyrimme viestimään eri kohderyhmille heidän tarvitsemaansa tietoa ja osallistamaan heitä heille merkityksellisissä asioissa. Viestinnän ja osallistamisen pohjaksi on laadittu viestinnän kohderyhmämatriisi. Teknisillä järjestelmäratkaisuilla ja palveluprosesseilla on tärkeä osa muutoksessa mutta ne eivät ole viestinnän keskiössä eivätkä olennaisia vaikkapa opettajille. Positiivisen muutosviestinnän kärkinä toimivat sisäiset päätavoitteemme, joissa Digivisio kytkeytyy omaan strategiaamme:
Me teemme tulevaisuutemme itse. Hyödynnämme Digivisiota omassa strategiatyössämme.
o Sujuvoitamme arkea. Haemme hankkeesta konkreettista hyötyä.
o Tuemme opetusta. Lisäämme hankkeen avulla osaamistamme.
o Keskitymme oppijaan. Luomme joustavia koulutuspolkuja.
Ensimmäisenä konkreettisena Digivisio2030-toimenpiteenä käynnistettiin henkilöstön Digiosaaja-kampanja, jonka avulla tuodaan digiosaamista koko henkilöstölle. Kampanjan toivotaan vahvistavan positiivista asennoitumista Digivisio2030-hankkeeseen ja luovan pohjaa jatkokehittämiselle.
Esityksessä avaamme Turun AMK:n Digivisio-muutossuunnitelmia ja -lähestymistapoja sekä osallistamisen periaatteita. Digivisio2030-matka on vasta aluillaan, mutta esityksessä kerromme kokemuksista ja hyvistä käytänteistä sekä tuloksista, joita on tähän mennessä saatu henkilöstöä osallistamalla ja joista muut opetustoimijat tai kumppanit voivat saada hyötyä omaan toimintaansa.