-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Uudet digipedataidot 0-100! täydennyskoulutusta opettajille
Koistinen Hanna
-
Digiosaava.fi tukee ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
Tekijänoikeuslaki muuttuu
Education technology
Good practices
Learning environments
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Marja Kylämä
Time: 4/20/23, 11:15 AM - 11:45 AM
(30 minutes)
Löyttyniemi Mikko
Koulutus- ja asiakaspäällikkö
at Kopiosto
Salmela Kirsi
, Lakiasiainjohtaja
Kopiosto
Tekijänoikeuslaki uudistuu. Mitä se tarkoittaa opetuksen näkökulmasta? Miten sisältöjen käyttö opetuksen havainnollistamiseksi helpottuu? Mitä on opetuksen havainnollistaminen? Lain käsittely eduskunnassa on viivästynyt ja lopullista sisältöä odotettu jo pitkään. Vielä näin vuoden 2023 alussakin on epävarmaa, tullaanko laki hyväksymään vielä ennen eduskuntavaaleja. Tekijänoikeudet ovat tärkeässä roolissa opettajan työssä, mistä syystä ajantasaisen tiedon päivittäminen ja ylläpitäminen on tärkeää.
Esityksessä käydään läpi konkreettisin esimerkein keskeiset muutokset liittyen erilaisten sisältöjen käyttöön opetuksessa. Tule kuulemaan, miten tekijänoikeuslaki vaikuttaa opettajan työhön!