ITK2023
-
Suomen kielen sanastoa sähköisessä ympäristössä
Enges Petra
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Osallisuus, kokemuksellisuus ja osaaminen näkyväksi
Luostarinen Aki
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
Monessa oppilaitoksessa hypättiin koronan aikana jenkan lailla kaksi hyppyä eteen ja otettiin haltuun uusia digitaalisia välineitä nopeammin kuin opettajat ehtivät alunperin uskomaankaan. Opetusrintama koki, että se pystyi, koska oli pakko. Moni opettaja on kokenut, että aluksi pakolta tuntuneet hypyt ovat olleet tervetulleita ja digitaaliset laitteet jääneet pysyväksi osaksi opetusta. Nyt, kun perinteisempiin oppimisympäristöihin on palattu pitkälti takaisin, ilmassa leijuu erilaisia kysymyksiä. Minkälaisia työkaluja tällä hetkellä tarvitsemme? Miten luomme merkityksellisiä oppimiskokemuksia ja yhteyksiä erilaisten yhteisöjen ja oppijoiden välille, mikä pandemian ajan oli paitsiossa? Miten osallistamme ja rakennamme oppimisympäristön, missä on mahdollisuus kysyä, epäonnistua ja kokea aidosti oppimisen iloa yhdessä?
Oppiminen vaatii oivaltamista ja osallistuminen luontaista uteliaisuutta, hieman rohkeuttakin. Jos voisit antaa äänen porukan hiljaisimmallekin ja voisit sitouttaa kaikki osallistumaan ja innostumaan, tekisitkö niin? Valitsisitko digitaaliseen työkalupakkiisi ratkaisuja, mitkä edistävät oppimistuloksia, sitouttavat osallistumaan, antavat opettajalle paremman yleiskuvan oppilaidensa opiskeluprosessista ja ennen kaikkea -ilmentävät oppimisen huikeaa ihanuutta? Mikäli vastasit kyllä, kutsumme sinut tutustumaan toiminnallisiin, pedagogisesti merkittäviin sekä innostaviin työkaluihin sekä vuorovaikutukseen kanssamme.
Tässä toimintasessiossa koet kolme osallistavaa puheenvuoroa ja tutustut kolmeen vuorovaikutteiseen ja innostavaan digitaaliseen työkaluun. Yhden avulla sitoutat osallistujat missä tahansa oppiaineessa ja luokka-asteella (tai vaikkapa opettajien kokouksessa) ja innostat niin oppilaat kuin opettajatkin osallistumaan. Toisen avulla voit luoda tutkitusti merkittäviä oppimiskokemuksia ja -tuloksia matematiikassa. Kolmannen avulla saat opettajana käsityksen oppilaiden työskentelystä oppimisprosessin aikana ja löydät kanavan välittömään vuorovaikutukseen.
Tässä toimintasessiossa on lupa päästää luontainen uteliaisuus ja kilpailuvietti irti!