Eriyttäminen käsitöissä Qr-koodien avulla
Eriyttäminen käsitöissä Qr-koodien avulla
Good practices Learning environments Personalized Learning
Location: Esityssali 21 -
Chairperson: Ranta Matti
Time: 10/7/22, 9:45 AM - 10:15 AM (30 minutes)

Eriyttäminen käsitöissä Qr-koodien avulla
Sami Ollikainen Aineenopettaja  at Suonenjoen yhtenäiskoulu


Esitysdiat 

Foorumissa esitellään Helsingin yliopiston ja Innokas-verkoston Innovatiiviset opettajat -koulutuksessa luotu malli, jossa perinteiseen käsityön luokkaan on luotu digitaalinen oppimisympäristö tukemaan oppimista ja opetusta. Oppimisympäristössä yhdistetään fyysinen käsityön luokka sekä digitaalinen oppimisympäristö erilaisten digitaalisten menetelmien (mm. VR-malli, QR-koodit, opasvideot) avulla. Tavoitteena on avata oppilaalle oppimisympäristöä mahdollisimman laajaksi ja helposti ymmärrettäväksi toiminta-alueeksi, jossa hän pystyy omaan tahtiinsa opiskelemaan, kertaamaan ja suunnittelemaan toimintaansa. Tavoitteena on täten parantaa oppilaan aktiivista roolia ja vastuuta omassa oppimisprosessissaan sekä mahdollistaa opettajalle keskittyminen keskeisimpiin opetus- ja ohjaustilanteisiin. Tavoitteena on myös innostaa ja herätellä muita opettajia pohtimaan digitalisoitumisen mahdollisuuksia heidän omassa opetuksessaan sekä opetusympäristöissään.