-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Helsingin verkkolukio
Lähde Markus
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
Esitysdiat
Foorumissa esitellään Helsingin yliopiston ja Innokas-verkoston Innovatiiviset opettajat -koulutuksessa luotu malli, jossa perinteiseen käsityön luokkaan on luotu digitaalinen oppimisympäristö tukemaan oppimista ja opetusta. Oppimisympäristössä yhdistetään fyysinen käsityön luokka sekä digitaalinen oppimisympäristö erilaisten digitaalisten menetelmien (mm. VR-malli, QR-koodit, opasvideot) avulla. Tavoitteena on avata oppilaalle oppimisympäristöä mahdollisimman laajaksi ja helposti ymmärrettäväksi toiminta-alueeksi, jossa hän pystyy omaan tahtiinsa opiskelemaan, kertaamaan ja suunnittelemaan toimintaansa. Tavoitteena on täten parantaa oppilaan aktiivista roolia ja vastuuta omassa oppimisprosessissaan sekä mahdollistaa opettajalle keskittyminen keskeisimpiin opetus- ja ohjaustilanteisiin. Tavoitteena on myös innostaa ja herätellä muita opettajia pohtimaan digitalisoitumisen mahdollisuuksia heidän omassa opetuksessaan sekä opetusympäristöissään.