-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
Marjo Määttä
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
Covid-19 pandemian aikana kaupunkikeskustat ja kauppakeskukset ovat ennestään tyhjentyneet ja aiheuttaneet kaupan pk- ja mikroyrityksille asiakaskadon. Toisaalta keskustojen ja kauppakeskusten hiljentyminen on haaste myös infrastruktuureille.
JOHDANTO
Hankkeessa luodaan virtuaalinen kauppakeskus (kaupunkikeskusta), jossa jokainen liike ja palveluntarjoaja saa oman ”liiketilan”, jossa voi esitellä tuotteita. Malli on kokeilematon ja poikkeaa täysin olemassa olevista ratkaisuista. Hankkeen tuloksena toteutetaan virtuaalitori pilotti Kuopiolaisten pk- ja mikrokauppojen virtuaaliseksi, interaktiiviseksi verkkopalveluksi, jossa yritykset esittelemään tuotteitaan, asiakkaat pääsevät kommunikoimaan interaktiivisesti videoneuvottelun avulla myyjien kanssa sekä ostamaan tuotteet verkkokaupasta kotiin kuljetettuna.
Lisäksi kehitetään ja toteutetaan koulutuskokonaisuudet yrittäjille verkkokaupan, -myynnin, tuotteistamisen ja -markkinoinnin taitojen kehittämiseksi tasolle, joka tarvitaan menestyksekkääseen verkkovälitteiseen kaupankäyntiin.
Hankkeessa syntyneet tulokset toimintamallit ja koulutukset tarjotaan laajemmin koko Pohjois-Savon maakunnan alueelle.
TAVOITE
Toteuttaa virtuaalitori pilotti Kuopiolaisten pk- ja mikrokauppojen virtuaaliseksi, interaktiiviseksi verkkopalveluksi, jossa yritykset pääsevät esittelemään tuotteitaan, asiakkaat pääsevät kommunikoimaan interaktiivisesti videoneuvottelun avulla myyjien kanssa sekä ostamaan tuotteet verkkokaupasta kotiin kuljetettuna.
Luoda koulutuskurssit yrittäjille verkkokaupan, -myynnin, tuotteistamisen ja -markkinoinnin taitojen kehittämiseksi tasolle, joka tarvitaan menestyksekkääseen verkkovälitteiseen kaupankäyntiin.
Toteuttaa ”Virtuaalitori ekosysteemi” verkossa kaupan hyllystä asiakkaalle luomalla virtuaalialustan kautta ostokokemus ja kytkemällä siihen logistiikkaratkaisut.
Levittää syntyneet toimintamallit ja koulutukset koko Pohjois-Savon maakunnan alueelle ja luodaan hankkeen puitteissa Virtuaalitori toteutus halukkaille alueille maakunnassa.
KOHDERYHMÄ
Kaupan alan, kuljetuksen ja logistiikan alojen yritykset ja yhdistykset.
Kunnat ja niiden yhteyshenkilöt.
Muut pohjoissavolaisten yritysten kanssa yhteistyössä toimivat tahot ja verkostot.
Rahoittajan edustajat, muut yhteistyössä olevat hanketoimijat sekä koulutus -ja tutkimusorganisaatiot sekä opiskelijat.