-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Mediakanavat Tampereelle keväällä 2020
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
Virtuaalitilan rakentaminen yhteisöllisenä projektina lukion englannin opintojaksolla (Opiskelutaidot ja kieli-identiteetti globaalissa ympäristössä) yheistyössä yhteistyökumppanin kanssa
Tavoitteet
- Jalkauttaa lukion uuden opetussuunnitelman hyvinvointi- ja vuorovaikutusosaamisen sisältöjä opiskelijoille omien ajatteluprosessien, ideoiden yhdessä työstämisen ja immersiivisten kokemusten keinoin.
- Tukea ryhmäytymistä sekä oman identiteetin rakentamista projektityöskentelyn avulla. Työskentelyn aikana opiskelijat perehtyvät omiin ja toistensa vahvuuksiin.
- Kehittää opiskelijoiden ITK-taitoja ajantasaisella ja kiinnostavalla sisällöllä. Tutustuttaa oppilaita virtuaalitilojen ja -kokemusten maailmaan ja mahdollisuuksiin.
- Mahdollistaa kielitaidon monipuolinen kehittäminen tavalla, jossa kielenoppimisen eri osa-alueet nivoutuvat luontevasti toisiinsa.
- Tarjota eritasoisille opiskelijoille onnistumisen mahdollisuuksia englannin kielen parissa.
- Virtuaaliympäristön suunnitteluja ja toteutus oppimistavoitteiden näkökulmasta.
- Kokemus yhteisöllisestä ja immersiivisestä tilasta ja siinä opiskelusta.
- Yritysyhteistyö osana lukiokurssin toteuttamista.
Projektityön tavoite
Projektin aikana paneudutaan uudenlaiseen yritysyhteistyössä toteutettavaan malliin, jossa opiskelijat tuottavat virtuaalisen opiskeluympäristön. Ympäristön opiskelusisällöt liittyvät englannin kurssin sisältöihin ja tavoitteena on, että toiminta yhdessä rakennetussa ympäristössä on kokemuksellista. Tilan teema pohjautuu lukion opetussuunnitelman laaja-alaisiin sisältöihin ’hyvinvointi- ja vuorovaikutusosaaminen’.