Home
Blog
Blogi
Tapahtumakalenteri
ITK2025
Call for Papers
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
ITK-näyttely
Webinars
Webinars
Webinar Recordings
Partner webinars
Info
Call for Papers
ITK publication
ITK App
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
FAQ
Contact us
ITK-näyttely
ITK2024
ITK2023
ITK2022
0
Sign in
0
Home
Blog
Blogi
Tapahtumakalenteri
ITK2025
Call for Papers
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
ITK-näyttely
Webinars
Webinars
Webinar Recordings
Partner webinars
Info
Call for Papers
ITK publication
ITK App
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
FAQ
Contact us
ITK-näyttely
ITK2024
ITK2023
ITK2022
Sign in
Back to events
Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi
Talks
Filters
Augmented and virtual reality
×
Curriculum
×
Education technology
×
Foresight
×
Good practices
×
Mathematics
×
Study guidance
×
Tutortoiminta
×
Thursday 02
December
2021
Digiajan peruskoulu ennen, nyt ja jälkeen korona-ajan
Good practices
Leadership
Learning environments
10 x arki
Education technology
Learning environments
Learning styles
Spaces and learning
Tekoäly ja Big Data koulutussuunitelman kehittämisessä – Case Kenia
Analytics
Artificial intelligence
Curriculum
Yliopistoyhteisön Digitaaliset Valmiudet – DIVA
Assessment
Education technology
Teachership
Tietoturva varhaiskasvatuksen digipedagogisten sovellusten valinnassa ja käytännön esimerkkejä
Data security
Good practices
Learning environments
varhaiskasvatus
Irti oppimisen esteistä - oppimistilan suunnittelua, sensorointia ja uutta teknologiaa
Good practices
Learning environments
Spaces and learning
Tutkiva oppiminen luonnontieteellisen opetuksen tukena mobiilissa oppimisympäristössä
Cooperation
Education technology
Exploratory learning
mielekäs oppiminen
Quality of teaching
Mobile Juniversity, liikkuva digitaalisen valmistuksen oppimisympäristö
Cooperation
Education technology
Learning environments
Palvelut toimimaan yhteen rajapinnoilla. Kehittäjän näkökulma palveluiden yhteensovittamiseen.
Cooperation
Education technology
Learning environments
”Hyppy syvään päähän” – ammattikorkeakouluopettajien kokemuksia etäopetuksesta koronakeväänä 2020
Distance education
Good practices
Quality of teaching
Oppikoodilla ohjelmoinnin alkeita - lausekielikoodia suomeksi
Learning environments
Mathematics
Programming
Teknostressi ja opettajien online-työskentely
Distance education
Education technology
Teachership
24/7 monitoimiareena ja Abitti-tenttiakvaario uudenlaisen toiminnan mahdollistajana lukiossa
Electronic examination
Good practices
Spaces and learning
Tuhat opintopistettä suomalaisen koulun kehittämistyötä – katsaus koulujen kehittämistarpeisiin
Curriculum
Good practices
Teachership
Metropolian digiklinikka 2020-2021
Distance education
Good practices
Learning environments
verkko-oppiminen
Taitavaa tiimiä rakentamassa: miten tukea yhteistyötaitojen oppimista arjen työskentelyssä
Assessment
Cooperation
Education technology
laaja-alainen osaaminen
työelämätaidot
“Mathness”-peliprojekti - Viihdyttävä oppimispeli tukemaan matematiikan oppimista
Analytics
Artificial intelligence
Assessment
Content creation
Creativity
Distance education
Education technology
Electronic examination
Flipped classroom
Good practices
Learning environments
Learning styles
Mathematics
Oppimispelit
Personalized learning
DIY-studio podcasteja, videoita ja webinaareja varten
Content creation
Distance education
Education technology
Spaces and learning
Vopeka, varhaiskasvatuksen henkilöstön digiosaamisen arviointityökalu
Assessment
Foresight
Information retrieval
osaaminen
Uuden oppimisalustan käyttöönotto – ensimmäisenä Suomessa
digipedagogiikka
Education technology
Learning environments
Digiosaaminen - strategiasta käytäntöön
digiosaaminen
Foresight
Good practices
Leadership
Ohjelmoinnillisen ajattelun oppimispolku tutkimusperustaisena taustana monialaiselle opetukselle
Curriculum
Good practices
Media literacy
Programming
Tietotekniikan opetuskäyttö vuonna 2049: TOTYn 30v. kokemuksen reflektio tulevaisuudesta.
Education technology
Exploratory learning
Learning environments
Personalized learning
DigiOne - Oppimisen uusi ekosysteemi
Assessment
Cooperation
Curriculum
Education technology
Iloa ja osallisuutta varhaiskasvatukseen etäyhteyksien avulla
Cooperation
Distance education
Good practices
Immersiiviset 3D-oppimisympäristöt – kohti kaukaista unelmaa?
Augmented and virtual reality
Creativity
Immersiivinen oppiminen
Learning environments
STEAM oppimisen työkaluna, innostajana ja luomisen mahdollistajana
Assessment
Cooperation
Creativity
Curriculum
Exploratory learning
laaja-alaiset osaamiset
Kohti unelmaa: Yhteisöllinen oppiminen virtuaalisesti
Augmented and virtual reality
Cooperation
Language education
Pedagogisesti pikkuisen parempi Moodle
Content creation
Distance education
Education technology
Learning environments
Quality of teaching
Developing Key Competencies and Subject-Based Learning by Computational Thinking and Robotics
Arts
Crafts
Creativity
Education technology
Good practices
Learning environments
Mathematics
Programming
Robotics
Training 4.0: Robotiikka - kokemuksia yritysten koulutuksesta poikkeusaikana
Distance education
Education technology
Learning environments
MOOC
Opinnäytetyöseminaari digitalisoituu: ajasta ja paikasta riippumaton opinnäytetöiden esittely
Education technology
opinnäytetyö
Programming
Spaces and learning
Kriittisen digitaaliseen osaamisen keskeiset elementit kouluopetuksen näkökulmasta
digitaalinen osaaminen
Good practices
kriittinen monilukutaito
laaja-alaiset taidot
Vuorovaikutteinen tekoäly ja oppiminen elämän eri vaiheissa
Artificial intelligence
Education technology
Language education
Personalized learning
Robotics
Study guidance
Well-being technology
FutureEdu - Työelämän ja koulutuksen yhteiset virtuaaliset oppimisympäristöt
Augmented and virtual reality
Distance education
Education technology
Learning environments
Tekoälyä opinto- ja uraohjauksen tueksi ja hyödyksi? Visioita ja käytännön kokeiluja
Analytics
Artificial intelligence
ohjauksen etiikka
Study guidance
tekoälyn etiikka
tietosuoja
tulevaisuuden skenaariot
uraohjaus
Koululaisten digitaalinen häirintä ja vaikutus uskomuksiin
Foresight
Good practices
Media literacy
Yhdessä esteetön - Kohti esteettömämpää oppimisympäristöä ja vuorovaikutusta teknologiaa hyödyntämällä
Cooperation
Education technology
Personalized learning
Spaces and learning
yhteisällinen toiminta
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
Assessment
Good practices
Personalized learning
Laaja-alaiset oppimiskokonaisuudet tulevaisuuden taitojen kehittämisessä
Curriculum
Exploratory learning
Robotics
Tulevaisuuden taidot
Liikenneturvan Filla&Rillassa opitaan turvallista pyöräilyä digitaalisesti
Assessment
Education technology
Learning environments
Yhteisöllisyyttä yli verkon - oppilastoimikunnan pilotointikokemuksia
Cooperation
Distance education
Good practices
Learning environments
oppilaskunta
New digital guidance practices: supporting student engagement with learning analytics
Analytics
Education technology
Personalized learning
Study guidance
Osallisuudesta onnellista oloa -Mistä on opiskelijoiden osallisuus verkossa tehty?
Distance education
Good practices
osallisuus
eTwinning – tulevaisuuden taitoja kansainvälisessä vuorovaikutuksessa
Arts
Creativity
Curriculum
Exploratory learning
Information retrieval
Language education
Literacy
Mathematics
Media literacy
Music
Miten videoklippien teko ryhmätyönä onnistuu massakurssilla
Assessment
Distance education
Education technology
Learning environments
Haaveesta kohti yhteisöllistä digipegagogiikan oppimista koulussa - OpenDigi Keski-Suomi
Cooperation
Curriculum
Education technology
yhteisöllinen oppiminen
Friday 03
December
2021
Hybridiopetus on täällä, oletko valmis? Näkemysten ja kokemusten jakamista kokeilevalla otteella!
Distance education
Good practices
Spaces and learning
Digitaalinen lukemisen ja kirjoittamisen taitojen arviointimenetelmä nuorille ja aikuisille
Assessment
Education technology
Good practices
Literacy
Elämän laukkaradalla - ajatuksia digitalisaatiosta, tulevaisuustaidoista ja jatkuvasta oppimisesta.
Creativity
Education technology
Entrepreneurship
Future skills development
Leadership
Personalized learning
Well-being technology
Oppimisen muotoilua ABC –menetelmällä ammattikorkeakoulussa
Education technology
Good practices
korkeakoulupedagogiikka
oppimisen muotoilu
Pelillistämisellä tehoa viestintään ja oppimiseen
Artificial intelligence
Education technology
Learning styles
Digiopetus ja muistiinpanot - oppimistuloksia ja oppilaiden sekä opettajien näkemyksiä ja kokemuksia.
Learning environments
Learning styles
Mathematics
Personalized learning
Quality of teaching
Taidetta koodilla
Creativity
Good practices
Programming
Creating an automated learning environment for medication calculation: results from pilot experiments
Assessment
Learning environments
Mathematics
Personalized learning
ICTeko - ICT-osaamisen tuen ja kehittämisen ekosysteemi -hanke
Cooperation
Foresight
Leadership
Quality of teaching
Tutoring
Símulaatiot tulevat joka alalle - harvemmin tunnettuja esimerkkejä simulaatioiden käytöstä
Education technology
Learning environments
Simulaatio
Digitaalinen muutos rakennusalan opetuksessa
Good practices
Personalized learning
Quality of teaching
Teachership
Digiluokka 2020 - opppimisen ja opettamisen laboratorio. Utopiasta todellisuudeksi!
Education technology
Learning environments
Spaces and learning
Metrokartta käteen ja suunta kohti digipedatukea
Cooperation
Distance education
Good practices
henkilöstön osaamisen kehittäminen
tuki
Laadukkaan verkko-opetuksen suunnittelu visuaalisella ABC-metodilla
Curriculum
Distance education
Education technology
kurssien suunnittelu
MOOC
Quality of teaching
Zoom-reppu – videotallennusta helposti paikassa kuin paikassa
Content creation
Education technology
video
Oppimisanalytiikan kansallinen viitekehys
Analytics
Good practices
Learning analytics
Digitaalisen pedagogiikan ketterä kehittäminen
Cooperation
Distance education
Good practices
Leadership
Teachership
Tutoring
Pandemia ja poikkeusolot - koulunkäynnin sujuminen tutoropettajien silmin
Distance education
Good practices
Tutortoiminta
DragonBox Koulun matkassa: Opettajuuden ja matikanopetuksen räjäytys aikakoneen, laboratorioiden ja satujen tukemana
Creativity
Mathematics
Teachership
Ulos, muutos, online!
Cooperation
Distance education
Good practices
Learning environments
ulko-opetus
Mydata - yksilön ehdoilla osaamisen data arvoksi
Analytics
Artificial intelligence
Cooperation
Data security
Foresight
Personalized learning
Study guidance
Tekoäly ja digitaalinen oppimispolku oppimisen, työelämän ja asiantuntijuuden muutoksessa
Analytics
Artificial intelligence
Assessment
Data security
Education technology
Learning environments
Lumabitti
Cooperation
Education technology
Learning environments
Mathematics
Tutoring
Siltoja digikuilun ylitykseen
Distance education
Good practices
Immigrant integration
Language education
Literacy
Quality of teaching
Kokeillen ja osallistaen kehittyvä toimintakulttuuri: rehtorit ja johtoryhmät muotoilijoina
Cooperation
Curriculum
Leadership
Learning environments
palvelumuotoilu
3D-tekniikan hyödyntäminen ravitsemispalveluissa (suklaan 3D-printtaus)
3D-tulostus
Augmented and virtual reality
Curriculum
Pelillistämisen arkea ja unelmia - ideoita Seppo-pelien tekemiseen
Education technology
oppimispeli
pelillistäminen
Teachership
Tentittääkö? EXAMilla helpotusta opettajan arkeen
Assessment
Education technology
Electronic examination
korkeakoulujen välinen yhteistyö
opintojen joustavuus
Ohjelmistotestauksen oppia fantasian keinoilla
Learning styles
Mathematics
Programming
Verkko-ohjaajasta bottikäsikirjoittajaksi - kuinkas siinä kävikään?
Artificial intelligence
Distance education
Good practices
Ei se merkki vaan se laatu - osaamismerkit verkko-opetuksen laatutyössä
Good practices
Quality of teaching
verkko-opetus
Digisti yhdessä – musiikin ja esittävien taiteiden korkeakouluopetuksen yhteishanke
Cooperation
Distance education
Education technology
Taitojen valmennus - ammatillisen koulutuksen tulevaisuus
Assessment
Content creation
Good practices
Personalized learning
Study guidance
STEAM-opinpolku perusopetuksessa
Cooperation
Creativity
Curriculum
Exploratory learning
Learning environments
Personalized learning
Teknologia tukena ja mahdollistajana varhaiskasvatuksessa
Good practices
Learning environments
AIXR 2020 - Tekoäly, laajennettu todellisuus & robotiikka elämyskulmineen osana elämää
Artificial intelligence
Augmented and virtual reality
Distance education
Education technology
Entrepreneurship
Foresight
Good practices
Learning environments
Media literacy
Robotics
Spaces and learning
KAMERAKYNÄN PEDAGOGIIKKA YHDISTÄÄ LIIKKUVAN KUVAN TUOTTAMISEN OPETUKSEEN
Cooperation
Curriculum
Exploratory learning
Media literacy
Keskitetyllä tukimallilla loistaviin yhteisöllisiin tuloksiin
Education technology
Good practices
Learning environments
Quality of teaching
Koulutuksesta ja kestävästä kehityksestä SDG4
Analytics
Entrepreneurship
Good practices
Quality of teaching
Coming soon
Scaling Up Educational Innovation in Schools
Education technology
Good practices
Learning environments
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
case-simulaatio
Cooperation
Good practices
Learning environments
Quality of teaching
Well-being technology
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
avoimet oppimateriaalit
Content creation
Cooperation
Good practices
kulttuuriperintö
Liekeissä! Johtajuusvalmennus opetusalan johdolle ja johtoryhmille
Creativity
Curriculum
Education technology
Leadership
oppiva ja innovoiva yhteisö
osallistava
Avoin opetus ja oppiminen
Education technology
Learning environments
MOOC
Tietotekniikka oppiaineeksi
Curriculum
Quality of teaching
Tutor 2.0 - Yhteistyöstä yhteiseen tekemiseen
Good practices
Leadership
Tutoring
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
Augmented and virtual reality
Content creation
Education technology
DiLiPoCo - digitaalinen lukutaito opettajan voimavarana
Good practices
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
Cooperation
Distance education
Good practices
Learning environments
Study guidance
Tutoring
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
Assessment
Education technology
STEM-opetus
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
Artificial intelligence
Education technology
Robotics
MAOL^2 - oppimisympäristö
Distance education
Electronic examination
Learning environments
Mathematics
Quality of teaching
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
Content creation
Education technology
Good practices
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
Cooperation
Good practices
Tutoring
verkostoituminen
Sinä osaat! Tytöt ja teknologia
Foresight
Study guidance
Tytöt ja teknologia
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
Foresight
tiedolla johtaminen
tiedontuotannon kehittäminen
toiminnanohjaus
Pelillistäminen mahdollisuutena monikulttuurisuuskasvatuksessa
Curriculum
Good practices
pelillistäminen
Innovative Learning Environments (ILE) research
Education technology
Learning environments
Programming
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
Augmented and virtual reality
Crafts
Learning environments
Perinteistä vihkotyöskentelyä digitaalisessa oppimisympäristössä
Analytics
Distance education
Learning environments
Mathematics
Personalized learning
Oppimisanalytiikan asenteet, odotukset ja eettiset kysymykset korkeakouluopiskelijan silmin
Analytics
Education technology
etiikka
Vopeka, varhaiskasvatuksen henkilöstön digiosaamisen arviointityökalu
Assessment
Foresight
Information retrieval
osaaminen
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
Augmented and virtual reality
Education technology
Learning environments
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Analytics
Assessment
Education technology
Electronic examination
Mathematics
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
Distance education
Good practices
Learning environments
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
Cooperation
Distance education
Good practices
Teachership
ViLLE-asiantuntijakoulutus
Analytics
Assessment
Education technology
Electronic examination
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
Education technology
Good practices
Learning environments
Quality of teaching
Teachership
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
Analytics
Distance education
Good practices
Study guidance
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
Education technology
Exploratory learning
Media literacy
Programming
Robotics
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
Cooperation
Good practices
Language education
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
Distance education
Education technology
Good practices
Learning environments
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
aikuispedagogiikka
Good practices
Learning environments
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
Augmented and virtual reality
Cooperation
Distance education
Education technology
Good practices
Learning environments
Learning styles
Study guidance
Teachership
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
Education technology
Good practices
Study guidance
STEAMinOulu Workshop 2.0
Cooperation
Curriculum
Learning environments
Teachership
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
Analytics
Learning environments
Quality of teaching
Study guidance
Lapset teknologiaosaajina: Portfoliopedagogiikkaa digitaalisesti varhaiskasvatuksessa
Assessment
Good practices
Portfoliopedagogiikka
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
Analytics
Assessment
Good practices
Learning environments
osaamismerkit
Personalized learning
Teachership
SIMULOINNIN MONET MAHDOLLISUUDET TEKNISTEN HARJOITUSTEHTÄVIEN OPETUKSESSA
Distance education
Mathematics
Personalized learning
simulointi