-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
Ennen GDPR-lain voimaantuloa varhaiskasvattajat valitsivat digipedagogiset sovellukset vapaasti sovelluskaupoista. Tietoturvalainsäädännön (GDPR) voimaantullessa sekä etähallinnan käyttöönotto nosti tarpeen miettiä digipedagogisten sovellusten tietoturvallista pedagogista käyttöä Espoon varhaiskasvatuksessa.
Espoossa käytössä olleita sovelluksia arvioitiin lakimiesten taholta mm. lähettääkö sovellus mainoksia, kuka omistaa/ saa käyttää sovelluksella tehtyjä töitä, antaako sovelluksen käyttö luvan jollekulle taholle oikeuden päästä esimerkiksi kuviin käsiksi? Voiko varhaiskasvatuksessa käyttää sovelluksia, jossa tallennetaan pilvipalveluihin? Saako varhaiskasvatuksessa käyttää sovellusta, joka tarvitsee verkon toimiakseen?
Mitä sovelluksista päädyimme käyttämään? Esittelemme esityksessämme perusperiaatteita, jolla voi arvioida sovelluksen käyttökelpoisuutta varhaiskasvatuksessa ja näytämme käytännön esimerkkejä tämän hetken hyvistä pedagogisista varhaiskasvatukseen sopivista tietoturvallisista sovelluksista.