-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Keski-Suomen Koulutuksen kaupallistamisen malli (KS-KK-malli)
-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Tutor 2.0 - Yhteistyöstä yhteiseen tekemiseen
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Ari Korhonen
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?