-
Perinteistä vihkotyöskentelyä digitaalisessa oppimisympäristössä
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
-
SIMULOINNIN MONET MAHDOLLISUUDET TEKNISTEN HARJOITUSTEHTÄVIEN OPETUKSESSA
-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
Workshop järjestetään Scandic Aulangon tilassa 36.
Digiympäristöt ovat kehittyneet siihen vaiheeseen, että data voidaan ammatillisessakin koulutuksessa valjastaa oppijan ja ohjauksen välineeksi. Olemme määritelleet sanastoa, rakentaneet mallia ja siihen liittyviä käytännön työkaluja, joiden avulla eri järjestelmiin kertyvää dataa voidaan hyödyntää eri oppimisen ja ohjauksen tilanteissa toisen asteen opiskelijoiden osaamisen hankkimisen sujuvoittamisessa. Opettajillamme on Moodle- ja Itslearning-ympäristöissä pilotoituja datan hyödyntämisen case-kuvauksia ja hallinnon väki on hyödyntänyt myös Primus-dataa. Kiinnostava osa-alue on simulaattoridatan hyödyntäminen ja pedagogisen prosessin vahvistaminen sen avulla.
Iltapäivän workshopissamme pääset potentiaalisena data- ja oppimisanalytiikkatyökalujen käyttäjänä tutustumaan DOT-hankkeen tuotoksiin ja malleihin sekä pohtimaan hyödyntämistä omassa työssäsi oman organisaatiosi välineillä.
Työskentelyn teemat muodostuvat oppimisanalytiikan eri osa-alueista esim: mitä halutaan saada aikaan, millaisia pedagogisia toimenpiteitä haluaisimme saavuttaa, mitä meillä on jo, mitä pitää muuttaa.