Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
-
Yhdessä – ohjaava opettaja -peli
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Let’s make an EduGame
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
-
Digitaitoja opettajille pelillisesti
-
Pelillisen tarinankerrontamenetelmän workshop
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Taitopainotteinen ja digitaalinen kulttuuriperinnön opettaminen
ViLLEn opintopolkuun kuuluu perusopetuksen luokille 1 – 9 suunnattu OPS2016-yhteensopiva matematiikan ja ohjelmoinnin sähköinen oppimateriaali. Lisäksi ViLLEstä löytyy opintopolku äidinkielen opetukseen luokille 1 - 6 ja esimerkiksi varhennetun englannin opetukseen alakouluun. Opintopolun avulla opettaja muuntaa valmiita materiaaleja hyödyntäen yhden oppitunnin viikossa automaattisesti arvioiduksi. Yhdellä oppitunnilla opiskelijat vastaavat vaivatta n. 150 – 200 tehtävään. Sähköinen oppimateriaali mukautuu opettajan käyttämän kirjasarjan mukaan ja tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet opetuksen eriyttämiseen sekä TVT-taitojen opetteluun. Lukuisten tutkimusten mukaan ViLLEn käyttö parantaa merkittävästi oppimistuloksia. Lisäksi järjestelmä tarjoaa opettajan käyttöön tehokkaan oppimisanalytiikan oppimisen seurantaa varten.
Työpajassa tutustutaan aluksi ViLLEn käyttöön opiskelijan roolissa. Tämän jälkeen käydään läpi järjestelmän perustoiminnallisuus opettajana, sisältäen esimerkiksi
- oppituntien valinnan ja hallinnan,
- opiskelijoiden lisäämisen järjestelmään,
- eriyttämisen ja
- tilastojen ja analytiikan tehokkaan hyödyntämisen
Työpajan käyneet opettajat saavat täyden käyttöoikeuden ViLLEen ja kaikkeen sieltä löytyvään materiaaliin.