Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Digitaitoja opettajille pelillisesti
-
Yhdessä – ohjaava opettaja -peli
-
Let’s make an EduGame
-
Pelillisen tarinankerrontamenetelmän workshop
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
ViLLEn opintopolkuun kuuluu perusopetuksen luokille 1 – 9 suunnattu OPS2016-yhteensopiva matematiikan ja ohjelmoinnin sähköinen oppimateriaali. Lisäksi ViLLEstä löytyy opintopolku äidinkielen opetukseen luokille 1 - 6 ja esimerkiksi varhennetun englannin opetukseen alakouluun. Opintopolun avulla opettaja muuntaa valmiita materiaaleja hyödyntäen yhden oppitunnin viikossa automaattisesti arvioiduksi. Yhdellä oppitunnilla opiskelijat vastaavat vaivatta n. 150 – 200 tehtävään. Sähköinen oppimateriaali mukautuu opettajan käyttämän kirjasarjan mukaan ja tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet opetuksen eriyttämiseen sekä TVT-taitojen opetteluun. Lukuisten tutkimusten mukaan ViLLEn käyttö parantaa merkittävästi oppimistuloksia. Lisäksi järjestelmä tarjoaa opettajan käyttöön tehokkaan oppimisanalytiikan oppimisen seurantaa varten.
Työpajassa tutustutaan aluksi ViLLEn käyttöön opiskelijan roolissa. Tämän jälkeen käydään läpi järjestelmän perustoiminnallisuus opettajana, sisältäen esimerkiksi
- oppituntien valinnan ja hallinnan,
- opiskelijoiden lisäämisen järjestelmään,
- eriyttämisen ja
- tilastojen ja analytiikan tehokkaan hyödyntämisen
Työpajan käyneet opettajat saavat täyden käyttöoikeuden ViLLEen ja kaikkeen sieltä löytyvään materiaaliin.