Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
STEAM-opinpolku
-
Maker-oppimisympäristöjen kehittämishanke
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Työkaluja ja menetelmiä globaalien kompetenssien oppimisen tukemiseen
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
Let’s make an EduGame
-
Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
-
Microsoft Teams-workshop
-
Vahvistu verkossa – aikuisten perustaidot kuntoon
-
Pienillä asioilla parempaa verkko-opettajuutta
Ilmiöoppimisen asiantuntijaopettajatiimi esittelee ja osallistaa kokeilemaan toiminnallisuuden, sekä käytännön esimerkkien kautta hyväksi koettuja metodeja monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseksi digitalisaation tukemin menetelmin. Toimintasessioon osallistuva saa ohjatusti ja monipuolisesti tutustua valitsemiinsa aihealueisiin esim. pelillisyyden, lisätyn- & virtuaalitodellisuuden, pilvipalveluiden, portfoliooppimisen ja uusimpien sovellusten käytön kautta, sekä keskustella pienryhmissä kokeneiden ilmiöoppimista työssään toteuttavien opettajien kanssa. Osana toimintaa asiantuntijaopettajat esittelevät ilmiöoppimisjaksojen suunnittelun ja toteutuksen tueksi suunnittelemaansa ilmiökorttipakkaa. (kts. Ilmiöoppimisen kortit)
Toimintasession toteuttavat opettajat edustavat laajasti kaikkia kasvatuksen osa-alueita aina varhaiskasvatuksesta lukioon. Esitys perustuu käytännön kenttätyössä toteutettuihin opetuskokemuksiin ja hankkeissa saavutettuihin tuloksiin. Toiminnallisuus toteutetaan jakamalla osallistujat yhteisen alun jälkeen kahdeksaan eri pisteeseen kiinnostuksen kohteittensa mukaisesti niin, että kukin osallistuva saa vaihtaa pisteestä toiseen useaan kertaan tutustuen näin monipuolisesti tiimimme jäsenten ydinosaamisalueisiin. Toteutuksessa korostuu sosio-digitaalinen yhdessäoppiminen, ilmiöoppimistyöskentelyn luonne, uusimmat välineet ja alustat oppimisympäristön laajentamiseksi, sekä korvaamattomat kokemukset opetuksen myötä- ja vastatuulista tavalla, jonka asiansa osaavat itsevarmat ekstrovettisyydestään tunnetut opettajayksilöt osaavat.