Immersiiviset ilmiöt - 360 ja VR osana oppimista
elämyksellinen oppiminen oppijalähtöisyys Virtual Environments
Location: Windows-talo -
Time: 3/21/19, 4:00 PM - 5:15 PM (1 hour 15 minutes)
Immersiiviset ilmiöt - 360 ja VR osana oppimista
Lehtori, luokanopettaja at Paavilainen Teija
Lehtori, luokanopettaja at Paavilainen Teija


Toimintasessiossa tutustutaan erilaisiin tapoihin käyttää 360-kuvaa ja virtuaalitodellisuutta osana peruskoulussa toteutettavaa ilmiöoppimista. Toimintasession aikana osallistujat tutustuvat oppilaan roolissa valmiiden VR-materiaalien käyttämiseen sekä tuottamiseen.   

Toimintasession aikana osallistujat työskentelevät tiimeissä valitsemansa ilmiön parissa. Työskentelyn eteneminen noudattaa tutkivan oppimisen mallia. Osallistujat saavat session aikana kokemuksia erilaisista VR-laseista (esimerkiksi Viewmaster, Google Cardboard, HTC Vive ja Oculus Go). Sisältöä myös tuotetaan yhteisöllisesti mm. Thinglinkin avulla. Oppimisen sisällöt linkittyvät esimerkiksi ympäristö- ja luonnontieteisiin sekä historiaan. Toimintasessiossa yhdistyvät sekä tekninen että pedagoginen osaaminen, mukana oppimistapahtumaa ohjaamassa ovat IT-alan asiantuntijat sekä luokan- ja aineenopettajat.