Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Pienillä asioilla parempaa verkko-opettajuutta
-
Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Autenttisuutta lisätyllä todellisuudella
-
STEAM-opinpolku
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
Toimintasessiossa tutustutaan erilaisiin tapoihin käyttää 360-kuvaa ja virtuaalitodellisuutta osana peruskoulussa toteutettavaa ilmiöoppimista. Toimintasession aikana osallistujat tutustuvat oppilaan roolissa valmiiden VR-materiaalien käyttämiseen sekä tuottamiseen.
Toimintasession aikana osallistujat työskentelevät tiimeissä valitsemansa ilmiön parissa. Työskentelyn eteneminen noudattaa tutkivan oppimisen mallia. Osallistujat saavat session aikana kokemuksia erilaisista VR-laseista (esimerkiksi Viewmaster, Google Cardboard, HTC Vive ja Oculus Go). Sisältöä myös tuotetaan yhteisöllisesti mm. Thinglinkin avulla. Oppimisen sisällöt linkittyvät esimerkiksi ympäristö- ja luonnontieteisiin sekä historiaan. Toimintasessiossa yhdistyvät sekä tekninen että pedagoginen osaaminen, mukana oppimistapahtumaa ohjaamassa ovat IT-alan asiantuntijat sekä luokan- ja aineenopettajat.