Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
STEAM-opinpolku
-
Saavutettavaa digioppimista rakentamassa
-
Pienillä asioilla parempaa verkko-opettajuutta
-
LUDO - LUkiolaisen DigiOpas
-
Yhdessä – ohjaava opettaja -peli
-
Tutoropettajatoiminta kouluyhteisön muutosagenttina
-
Let’s make an EduGame
-
Yhteistä verkko-opintotarjontaa ja asiantuntijayhteisöä rakentamassa
-
Sairaanhoitajatutkinto verkkototeutuksena
Tampereen kaupunkiseudun kunnat (Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti ja Ylöjärvi) ovat yhdessä päättäneet tehdä digitaalisen, ei-kaupallisen, oppimateriaalin 3.-6.luokan ympäristöoppiin. Oppimateriaali on vuosiluokkaistettu paikallisen opetussuunnitelman mukaan ja on käyttäjien muokattavissa. Oppimateriaalin keskeisinä alustoina toimivat Reppu (moodle+H5P) sekä Office 365. Projekti on käynnistynyt syksyllä syksyllä 2018, demot valmistuvat marraskuussa 2018 ja ensimmäinen pilottijakso (4. luokan Eurooppa) tulee koekäyttöön maaliskuussa 2019. Koko 4. luokan ympäristöopin oppimateriaali otetaan käyttöön lukuvuodeksi 2019-20. Seuraavana lukuvuonna 2020-21 käyttöön tulee 3. ja 5. luokan oppimateriaali ja lukuvuonna 2021-22 käytettävissä on myös 6. luokan oppimateriaali.
Ympäristöoppi tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden digitaalisuuden pedagogiseen hyödyntämiseen. Ympäristöopin oppimateriaali tarjoaa rakenteen yhteistyölle koulujen ja kuntien kesken, ja paikallisesti tehtynä mahdollistaa oppilaan oman lähiympäristön nostamisen suoraan oppimateriaaliin. Visuaalinen ja helposti eriytettävä oppimateriaali lisää kiinnostusta ympäristöoppiin ja tukee laaja-alaista osaamista ja jatkuvaa arviointia. Oppimateriaali sisältää oppilaan materiaalin, portfoliotyöskentelyn sekä tarvittavat opettajan materiaalit. Materiaalin käyttöön perehdytetään koulutuksilla ja vertaistuella.
Tervetuloa tutustumaan oppimateriaalin pilottijaksoon ja kuulemaan, kuinka koulutuksen järjestäjien oma oppimateriaalin tuotantoprosessi on organisoitu.