Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi
-
Päijät-Hämeen osaamismerkit – merkityksellistä laaja-alaista osaamista
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
MAOL^2 - oppimisympäristö
-
Perinteistä vihkotyöskentelyä digitaalisessa oppimisympäristössä
-
Tutor 2.0 - Yhteistyöstä yhteiseen tekemiseen
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
Mediakanavat Tampereelle keväällä 2020
Maailmanluokan täydennyskoulutus opettajille on täysin uudenlainen verkkokoulutus oman opettajuuden sekä oman työyhteisön kehittämiseen.
Koulutus edustaa uusinta verkkokoulutusmallia, jossa yhdistetään sosiaalinen vuorovaikutus ja täysin automatisoidut verkkoluennot ja -materiaalit tiiviisti yhteen. Koulutukseen ei saa osallistua yksin, vaan verkkomateriaali opiskellaan 3-5 hengen ryhmissä siten, että tiimi katsoo ensin luentovideon yhdessä saman näyttöruudun äärellä keskeyttäen videon keskustelua varten aina, kun videossa ilmenee jokin kiinnostava tai kysymyksiä herättävä asia. Lisäksi luentovideon jälkeen on ryhmän keskustelua aktivoivia tehtäviä.
Maailmanluokan täydennyskoulutus opettajille -verkkokoulutus koostuu 21 luennosta, joita opettajatiimi opiskelee oman aikataulunsa mukaisesti 6-12 kuukauden aikana. Koulutuksen tavoittena on suuri vaikuttavuus sekä opettajan henkilökohtaisen opettajuuden kehittymisessä että koko työyhteisön pedagogisessa kehittymisessä. Tavoitteeseen päästään opettajalla MTO-koulutuksen avulla opettajatiimille rutiini kokoontua noin 21 kertaa vuoden aikana saman pöydän (ja näyttöruudun) äärelle keskustelemaan noin tunnin ajaksi opettajuudesta verkkokoulutuksen tarjoamien virikkeiden ja aiheiden ympäriltä.
MTO-koulutuksen kaksi ensimmäistä lukuvuotta ovat osoittautuneet erittäin suosituksi tavaksi täydennyskouluttaa itseään. Koulutukseen on osallistunut yli 1000 opettajaa yli 150 eri oppilaitoksesta ympäri Suomea. Opettajia on mukana päiväkodin opettajista korkeakouluopettajiin ja kaikista asteista ja oppilaitosmuodoista siltä väliltä. Koulutuksen verkkoalustalla on jokaisen luennon yhteydessä myös opettajatiimejä yhdistävä keskustelualue, jossa käydään erittäin aktiivista keskustelua verkkoluentojen kiinnostavista aiheista.
ITK 2021:n aikaan MTO-koulutuksen toinen vuoden mittainen kausi on päätöksessään ja tässä foorumiesityksessä esitellään, miten luodaan käytännössä uudenlainen menestysresepti vaikuttavaan verkkokoulutukseen. Samaa reseptiä on mahdollista käyttää myös oppilaiden ja opiskelijoiden kanssa eri luokka-asteilla. Lisäksi foorumiesityksessä esitellään ensimmäisten MTO-kausien kokemuksia ja tilastoja siitä, miten omaan lähiyhteisöön perustuvan sosiaalisen vuorovaikutuksen mukaan ottaminen verkkokoulutukseen vaikuttaa läpäisymääriin ja -prosentteihin, sekä minkälaista laatuarviota ja palautetta koulutukseen osallistujat ovat koulutuksesta antaneet.
Tarkempia lisätietoja MTO-koulutuksesta sekä verkkoluentojen aiheista voi lukea koulutuksen verkkosivuilta: https://eduhakkerit.fi/koulutukset/mto/