ITK esityksiä 

 

ITK-konferenssin Call for Papers keräsi yli 200 upeaa esitysehdotusta. Konferenssiohjelma julkistetaan tammikuussa, mutta alla jo esimakua ohjelmaan hyväksytyistä esityksistä otsikoiden muodossa. Muutokset ja täydennykset ovat mahdollisia.

 

Workshopit

  1. Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
  2. Avoimet oppimateriaalit jatkuvan opiskelun tukena
  3. Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
  4. Let’s make an EduGame
  5. Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
  6. Microsoft Teams-workshop
  7. Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
  8. Mobiilivideotyöpaja
  9. Monialaista ja Innovatiivista Makeria Micro:bitillä
  10. Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
  11. Onnistunut oppilaitosrakennushanke
  12. Pelillisen tarinankerrontamenetelmän workshop
  13. STEAM-opinpolku
  14. Taitopainotteinen ja digitaalinen kulttuuriperinnön opettaminen
  15. Tutkijoiden kevätkoulu
  16. Tutkivaa oppimista Go-Lab-verkko-oppimisympäristössä
  17. ViLLE - Sähköinen opintopolku opettajan arkeen
  18. Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?

 

Areenat

  1. Tilat ja oppiminen
  2. Muutoksen johtaminen
  3. Oppimisanalytiikka ja tekoäly
  4. XR-VR-robotiikka oppimisessa
  5. Yhteiskehittäminen ja muotoiluajattelu
  6. Syväoppiminen
  7. KV-näkemyksiä oppimisesta

 
Toimintasessiot

  1. Flippaamisella mahdollisuus muutokseen
  2. Virtuaalitodellisuutta (VR) vauvasta vaariin
  3. Ideoita nettilukutaitojen opettamiseen - kokemuksia opetuskokeiluista
  4. Innostu ilmiöoppimisesta - kokeile käytännössä
  5. Tutoropettajatoiminta kouluyhteisön muutosagenttina
  6. Immersiiviiset ilmiöt - 360 ja VR osana oppimista
  7. Virtuaalilaboratorio luonnontieteiden opiskeluun

 

Foorumit

  1. Fillarilla - polkupyöräkasvatuksen oppimisympäristö ja virtuaalilasit
  2. Voiko robotti opettaa? - Sosiaalisten robottien mahdollisuudet kielen ja vuorovaikutustaitojen oppimisessa
  3. Tekoälyä hyödyntävät kirjasuosittelijat palvelevat Helsingin keskustakirjasto Oodissa
  4. Mullistaako oppimisanalytiikka matematiikan opetuksen?
  5. "Hei, me minetetään!" - kohti luovaa yhteisöllistä oppimista
  6. Pelillinen tarinankerronta opetuksessa
  7. Tuettua verkko-opetusta erityistilanteissa
  8. Itse tehty digi
  9. Seeing beyond tomorrow: innovation and emerging practices in teacher professional learning
  10. Future Classroom Lab - tulevaisuuden oppimisen vyöhykkeet
  11. Oppimisanalytiikkaa lukion matikan dynaamisilla oppimispoluilla
  12. Digiajan oppilaat - valmiina muutokseen?
  13. Tarvitaanko enää verkko-ohjaajia - kokemuksia chattiboteista
  14. Simulaatiot tehostavat ammatin oppimista
  15. Ammattikorkeakoulun opinnäytetyöseminaarin uudistaminen ja digitalisointi
  16. Digitekniikka mahdollistaa musiikinopetuksen uudistamisen: MUSAOPE MUUTTUU KANTTORISTA KOUTSIKSI
  17. Lukio muuttaa kauppakeskukseen
  18. Kehittäjäopettajajuuteen tukea koulutuksesta ja verkostosta
  19. Miljoonan suomalaisen uudelleenkouluttaminen ei onnistu ilman tekoälyä
  20. Digitaalinen peruskoulu - rehtorit koulun digitaaliprosessin johtajina ja opettajat sen toteuttajina
  21. Digityökaluilla tehoa osaamisen kehittämiseen!
  22. Lukiolaiset teknologian innostajina - Eskarin ROBO-päivä
  23. Digitaalinen saavutettavuus ja opiskelijan osallisuus – miten korkeakoulujen sähköisten järjestelmien käytettävyyttä voisi parantaa?
  24. Make steaming progress
  25. Näkökulmia digitalisoituvan pedagogiikan johtamiseen korkeakouluissa: strategian, toimintakulttuurin ja osaamisen johtaminen
  26. Opiskelijan tunnistaminen ja arviointi digitaalisissa oppimisympäristöissä – uudet mahdollisuudet
  27. AMK-verkkotutkinnon suunnittelu ja toteutus – muutostarpeet, kokemuksia ja vinkkejä
  28. Lukion kursseja verkko-opintoina
  29. Vanhan luokkatilan uudistaminen uudenlaiseksi oppimisympäristöksi ja kokeilutilaksi
  30. Testattua tietoa lukiolaisten tiedonhaun sekä lähteiden luotettavuusarvioinnin ja argumentaatioanalyysin taidoista
  31. Oppilaat ohjelmoivat monialaisen oppimiskokonaisuuden web-sovellukseksi
  32. Minä tutkijana, minä keksijänä
  33. MOKia ja onnistumisia
  34. Valmistuva opettaja suoraan digitutoriksi?
  35. Lisätty todellisuus ammatillisessa koulutuksessa
  36. Papert ja Resnick: Teknologian pedagogiset ydinajatukset MIT:stä
  37. Oppilaiden TVT-taidot näkyviksi osaamismerkkien avulla
  38. Oppimisanalytiikka opettajan työvälineeksi
  39. Yhteiskäyttöinen EXAM osana korkeakoulujen opetusyhteistyötä
  40. OpenDigi – Kehittäjäyhteisön toimintamalli
  41. SometaDuuniin-MOOCista apua uravalmennukseen!
  42. Peruskoulun oppilaiden itseohjatun oppimisen osaaminen suhteessa tablettien käyttöön ja pedagogiikkaan
  43. Edukata: Koulun muutosjohtaminen osallistavalla muotoilulla
  44. Digital School of Europe-tiekartta koulun digitaalisuuden kehittämisessä
  45. Ilmiömäiset agentit – digitaalinen osaaminen alkuopetuksessa
  46. Science in English -kurssi
  47. Tekijänoikeudet muuttuvassa opetuksessa
  48. Viisautta verkkoon Medialukutaidon työkalupakilla
  49. Uudet tilat - uusi pedagogiikka?
  50. Luovaa STEAM oppimista Värkkäämössä
  51. Oppimisanalytiikkaa opiskelijoiden silmin
  52. Aivot - yhdessä käyttöön, Tampereen kaupunkiseudun 3.-6.luokan ympäristöopin digitaalinen oppimateriaali
  53. Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä kulttuuriperintökasvatukseen
  54. Digiä ummikoille – oppimisen etenemisen seuranta raksalla
  55. Svebinar - kv-hanke muutoksen mahdollistajana
  56. Ilmiölähtöinen oppiminen laajennetun todellisuuden oppimisympäristöissä (XR)
  57. Tulevien opettajien TVT-taitojen osaamispolku
  58. 1:1 pedagogiikka lukiossa - historia, nykytilanne ja tulevaisuus
  59. Robotit, tekoäly vai virtuaalilasit- Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
  60. Mysteerikoulu
  61. Lukiolaiset virtuaalitodellisuuden sisällöntuottajina
  62. UMI-teknologiat STEM-opetuksessa
  63. Esteettömyyttä vahvistamassa: Virtuaalitodellisuus ja 360-kuvaus autismikirjon henkilön arjen tukena
  64. Uuden ajan Digikeskus kannustaa osaamisen kehittämiseen
  65. Vahva lukukäsitys ja lisää innostusta ja osallistamista alkuopetuksen matematiikkaan pelillistämällä ja tarinankerronnalla
  66. Digistarttikokeilut ammattikorkeakouluissa - miten sujuivat?
  67. Erityistä tukea tarvitsevat nuoret digin käyttäjinä
  68. Miten lisätty todellisuus taipuu oppilashuollon työvälineeksi?
  69. Teemasta toimeen! Lukion teemaopintokursseja kehittämässä
  70. Kulttuuriperintö herää eloon - lisätty todellisuus oppimisympäristön laajentajana
  71. KOUKUTTAAKO PUHUVA PÄÄ VERKOSSA?
  72. Systeeminen uudistuminen kasvatus- ja opetustoimen digitalisaatiossa
  73. Inno-oppiva - yhteiskehittämistä innovaatioalustalla
  74. Merkilliset osaamismerkit ammatillisten opettajaopiskelijoiden kokemana
  75. Yhteisten tutkinnonosien verkkonäytöistä ratkaisu reformituskaan
  76. Mitä on se valmennuspedagogiikka reaaliaikaisessa verkko-oppimisessa ammattikorkeakouluopiskelussa?
  77. Virtuaaliympäristöt ja robotiikka amiksessa
  78. Ei mikään BOO-klubben! Arviointiklubista vertaisvoimaa perusopetuksen oppimisenaikaiseen arvioinnin kehittämiseen
  79. Hack with Espoo - Eettisen hakkeroinnin opetus
  80. Automatisoitujen oppimispolkujen luonti Moodlessa
  81. Palvelumuotoilulla ryhtiä digisovelluksen testaamiseen ja käyttöönottoon, CASE Digisovellus ravintola- ja cateringalan TOPjaksolla
  82. Oppimisen hetkiä ja uusia menetelmiä
  83. Hologrammiteknologian mahdollisuuksista opetuskäytössä
  84. Paikkatietoa lukioihin etäkoulutuksien ja geomentoreiden avulla
  85. Opettajuus digitaalisuuden muutospyörteissä
  86. Miten onnistua yhteissuunnittelussa? Case: Tutkivan oppimisen yhteissuunnitteluprojekti opettajien ja tutkijoiden kesken
  87. Ideoidaan ja videoidaan - toiminnallisia inspiraatiomessuja Sipoon tyyliin
  88. Teknologiapolku
  89. Monipuolinen arviointi lukiossa
  90. Kulttuurialan korkeakoulututkinto verkossa ja sen menestystekijät
  91. GeoGebra - siitä koulun ylläpitäjäkin riemuitsee
  92. Esimies- ja tiimitaitoja käänteisen oppimisen periaatteella verkkokurssin tuella
  93. Liian paljon digitalisaatiota tekee lapsistamme tyhmiä!?
  94. Työkaluja @amisreformin arjen toteutukseen
  95. Vihdoin kaikki avoimet oppimateriaalit yhdessä paikassa
  96. Avoin koulu, tulevaisuuden koulu? Open School for Open Societies -hankkeen ensituloksia
  97. 2000 luvun pedagogiikan ratkaisu: Sosiaalisen mikro-oppiminen
  98. Digitaalisuus saavutettavaksi kaikille?
  99. Tiimijakso - Tietotekniikka "pakolliseksi" lukiossa
  100. Healthy Future project, Osaamismerkit osana osaamisperusteisuutta
  101. Virtuaalisuus haastaa opettajan ja opiskelijan
  102. MUINAISEN SARSAN SALAISUUDET - Miten historiasta tehdään elämysseikkailu

 

Posterit

  1. Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
  2. Autenttisuutta lisätyllä todellisuudella
  3. Avaruusprojekti 20182a5b
  4. Digioppimisella ammatilliseen kiertotalous- ja kestävän kehityksen osaamiseen
  5. Digitaalinen dialogi kodin ja koulun välillä - huoltajat kumppaneina arvioinnin kehittämisessä
  6. Digitaitoja opettajille pelillisesti
  7. Maker-oppimisympäristöjen kehittämishanke
  8. Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
  9. MobiiliKoutsi - aina apunasi
  10. OpenBio
  11. OPS-muutos on mahdollisuus
  12. Pienillä asioilla parempaa verkko-opettajuutta
  13. Sairaanhoitajatutkinto verkkototeutuksena
  14. Svebinar - digipedagoginen kv-hanke
  15. Työkaluja ja menetelmiä globaalien kompetenssien oppimisen tukemiseen
  16. Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
  17. Vahvistu verkossa – aikuisten perustaidot kuntoon
  18. Yhteistä verkko-opintotarjontaa ja asiantuntijayhteisöä rakentamassa

 

Näyttely

ITK2019-näyttely on kattava läpileikkaus opetusteknologia-alan kaupallisesta tarjonnasta. Joulukuun alkuun mennessä näyttelypaikan on varannut jo lähes 60 yritystä ja organisaatiota. Uusille näytteilleasettajille on vielä muutamia paikkoja vapaana. Näyttely on erittäin tärkeä osa ITK-konferenssia. Monet pitkäaikaiset liikesuhteet ovat alkaneet täällä. ITK-näyttelyssä opettajat, hallintohenkilöstö ja päätöksen tekijät saavat ajankohtaisen tiedon alan viimeisistä suuntauksista.

http://www.itk-nayttely.fi/

 

Pdf-versio